Mina ord och tankar

Alla inlägg den 1 december 2011

Hej

Av Neta - 1 december 2011 22:32

Nu har jag varit i stan 2 dar i rad. Igår kväll for vi in för jag skulle få se ljusdekorationerna i centrum och i slottsbacken. Gud så häftigt det var, de snirkliga änglavingarna på varenda lyktstolpe i Carolinabacken, följt av snöstjärnorna på Drottninggatan, sååå häftigt. Å så de stora granarna på var sida om Carolinabibliotekets entré, vilken effekt det blir att använda 2 typer av slinga, en med tätare och en med lite glesare avstånd mellan ljuspunkterna lindade med precision som en spiral, sååå snyggt.

Det stora belysta trädet vid nya Blåsenhus och de tre stora enarna i grupp i stadsparken var också maffigt. Sen att alla träd i centrum runt ån har slingor i år, märks att det kommit en ny personal där på kommunen, hon är ju urduktig.   

Vi var en sväng till Maxi och Coop i Stenhagen också, vår ena snöstjärna på altanen har det slocknat en 4-del på, när det är mörkt ser det ut som en halvmåne med flurp nu   


  Hittade denna, den är inte på långt när lika fin som "ljusslangs"-varianten men den får duga. Va ju LED också.


Hittade nåt annat också


    


Aladdin mörk choklad. Säger inget mer så har jag inget sagt.   


Jaha och idag skulle Elle in och ta prover, brukar ta så där 10 min på Ackis, så vi körde dit henne och ställde oss nere vid Studan och väntade, och väntade, och väntade. Messa och fick inget svar så då åkte vi upp, tänkte att mobilen hennes kanske lagt av, men ingen Elle väntade där.

Efter 1 timme och 20 min ringde hon, hade fått vänta länge o så var det nån tant det krånglade med, ja som det kan bli, vi som skulle hämta C när hon slutade vid 17 och hinna så mkt innan.

Nu var kl strax efter halv 2 och vi höll på svälta ihjäl, så upp till Ikea och åt köttbullar o mos, gick ett varv uppe för att kolla ny matlagningspall åt mig, sitter ju och gör det.


  Hittade denna (bild från Ikea) men den är för hög, går iofs att kapa kanske men sen hade den lite vassa hörn, men tvekade ändå lite. Ska höra mig för om nån kan göra en i stället först. Annars var den bra med grepp och allt så man kan flytta den lätt, men 349 kr kändes dyrt.

Är det någon som bor hyfsat nära mig som kan snickra eller känner nån som kan? Jag behöver en fyrkantig med rundade hörn, hål för grepp i sitsen som ska vara ca 40x40 och den behöver vara ca 65 cm hög. Stadig förstås.

Hör av er eller fråga denna någon!


Efter det gick vi en sväng på undervåningen också, jag ville ha tomtepåsar, tyckte det kändes som en kul grej att ge klapparna i en tomtepåse i stället för att slå in, men fanns inte en enda förpackning att uppbringa. Priset, 19 kr för 12 st kan ju vara en bidragande orsak till det ;) Nu köpte jag bara en plastpyts att hänga på stången vid diskbänken för småprylar, spenderade en hel 5a   Köpte iofs lite olika chokladkakor till julgodiset utanför sen.


Ja sen var det bara hämta Christine och vi begav oss till Gränby via Lidl för att fixa lite smör. Uppe på Gränby fick jag nu för första gången se hela nya delen, har ju inte fixat att gå så mycket innan och idag mådde jag inte heller illa i rullstolen. C o jag var först till Lagerhaus där vi köpte lite klappar och sen drog hon med mig till HM och Gina så nu vet jag påt ungefär vad hon vill ha.


Ja sen hem, stackars Elle hade ont, jag ville ju se mycket idag och det blev nog lite mycket gående för henne. Vi åt "Isterbensmojs" som sonen sa när han va liten, isterband, lök, vita bönor i tomatsås och krossade tomater, mojsas hop i stekpannan ;) snabbmat som heter duga.   


Ja ni det var min första riktiga blogg på bloggplatsen.








Av Neta - 1 december 2011 00:28

Att jag skulle sluta blogga, jag kände verkligen så men nej jag har gjort det sen 2006 och fortsättter nog ett tag till.    Tycker dock att bloggplatsen är bättre än blogg.se så så får det bli.


Skriver mer i morrn

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards