Mina ord och tankar

Alla inlägg den 3 december 2011

Av Neta - 3 december 2011 23:26

Alldeles nyss gick jag in på matbloggen och tänkte skriva, tur jag reagerade över att det var fel färg :D

Idag tog Christine och jag tag i alla jullådor som tömts men som stått kvar i vard.rummet hela veckan. Så nu har vi fått fram matsalsbordet igen :)

Vi investerade ju en ny snöstjärna i veckan och den satt L upp + att han röjde till lite på altan så vi kunde göra i ordning jullyktorna och ställa på bordet. Mysigt att tända lite därute även om det bara är vi som ser. C satt upp lite girlanger ovanför dörrarna inne.


Tog fram en pot.gratäng från festen och slogs återigen av hur jäkla smaklösa dom är. Jag är ganska noga med mat men den här dan hade jag ju hjälp och den som skötte kryddningen en äldre kompis till mig, en jättebra person annars som jag gillar mycket, var lite försiktig med kryddningen trots att hon hade recept. E såg hur hon tog ½ msk där det skulle vara en hel och det förstår ni ju själva hur det blir. Min stolthet över gratängerna som brukar bli så bra fick sig en törn där. Men men med lite eller rättare sagt ganska mycket bordssalt så går det ju ner, idag tillsammans med kyckling.


Nu puttrar morgondagens gryta på spisen, den är ju alltid godare dan efter. Vi ska på julmarknad här i morgon och sen på lite "matigare glöggmys" hos Elle :) Skönt att bara behöva värma och koka ris då när man kommer hem.

Gjorde också en sås och frös kycklingresterna i, C skulle få hit en kompis så vi tog fram lite extra om hon skulle ätit här, vilket hon inte gjorde sen.


Ja så tjejerna hade filmmys nere och vi tittade på "Så mkt bättre" och sen har jag haft kökstjänst och spelat lite tepz. Börjar väl bli dags att dra sig mot sängen nu.


Ha det gott alla.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards