Mina ord och tankar

Direktlänk till inlägg 14 december 2011

Nu är luciaäventyret slut

Av Neta - 14 december 2011 23:37

             


På första bilden är dom på väg ut ur Forumgallerian i söndags, dom andra är tagna i Radio Upplands studio av deras fotograf.

Enligt Christine själv har det varit sjukt kul, och hon har hittat så många goa vänner. Ja tjejerna trivs så bra med varandra och sin dirigent, som för övrigt varit musiklärare här på skolan, att flertalet av dom funderar på börja i hans kör och på så vis få ett naturligt sätt att inte tappa kontakten med varandra.

Dom har gjort den sista lussningen idag på Hockeymatchen Almtuna - Mora i Gränby ishall men igår hade dom desto mer att göra då började dom första framträdandet 6.45 efter att dom ätit hotellfrukost, och gjorde det sista 18.45, efter det gick dom och åt julbord som UNT bjöd på. Dom var på sjukhuset, en massa äldreboenden, lite gallerior, ett par restauranger, på slotttet och lussade för Nobels Fredspristagarna som var lunchgäster till landshövdingen, på UKK där dom också fick lunch, dom lussade för dom hemlösa, för funktionshindrade barn m.m


Alla fick ju varsitt silversmycke vid kröningen, och i en Galleria hade dom fått en Goodiebag med present från varje butik, allt från strumpor och vatteflaska till presentkort och rabatterbjudanden.

Av landshövdingen fick dom en glasgrej från Kosta Boda, typ en jättetung brevpress med Linneor på, passar ju bra till C som heter så också.

Av UNT har dom ju förutom mat o så varje dag fått behålla de jättefina vita tröjorna dom hade under lucialinnet, dom fick varsitt jättepaket igår som visade sig innehålla en rosa resväska.

I januari ska dom ha en återträff och ha lite kul som ska börja med frunch på Gillet och sen lazergame m.m


  Här har hon tröjan på sig och håller i glasgrejen, resväskan bredvid sig.

Hon är nöjd och framförallt glad att hon fick vara med.


   Det var allt för idag :)



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Neta - Måndag 18 mars 00:26

En med hög rygg som avlastar nacken och helst under 12000. Har sett två jag kan tänka mig. En på Möbelmästarna Och en på mio Men absolut inte så här ljus. Dom här två kostar ungefär lika mkt. Och går båda att höja med en förhöjning jag ...

Av Neta - Lördag 16 mars 23:47

Dom far som plockepinn. Så står det i tidningen på nätet och då måste väl det vara sant? Haha! Nej men på riktigt, det är väldigt blåsigt det ser jag med. Träden vajar väldigt djupt. Här började det fara snö i luften strax före 14. Just nu snöar ...

Av Neta - Fredag 15 mars 23:06

Skrev jag att det var vår igår? Nu har vi en orange varning om först stora mängder regn, sen hård blåst och som grädde på moset ca 25 cm snö. Senast vi fick sånna här varningar blev det mkt lindrigare så nu tror man (jag) ju det nu också. Säkert blir...

Av Neta - Torsdag 14 mars 22:34

Så typiskt när jag varit och handlat som i tisdags. Då kommer alltid ett paket till affären dan efter. Så också igår, mina hängpelargoner. En 2-färgad, lila o vit och en riktigt cerise. Hämtade dom idag. Tog in en stor pelargon i tisdags, klippte l...

Av Neta - Tisdag 12 mars 23:49

Annika och jag åkte in till stan strax före 12. Vi hade med oss fika o en lätt lunch. Här hemma var det lite disigt men i stan lyste solen från en molnfri himmel. Det hade den sen gjort här också. Vi skulle ju spana efter lite vårblommor, var säkra...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards