Mina ord och tankar

Alla inlägg den 27 januari 2012

Hej

Av Neta - 27 januari 2012 16:01

Jo jag lever, men har liksom ingen riktig lust att blogga här, matbloggen är jag desto flitigare i, tycker det är roligare.


Ja sen jag skrev sist har E både fyllt 25 och haft fest här. Salldsbuffé minsann. Fick så klart en massa fina presenter och hade gjort mat för ett helt kompani.


        Va inte mkt som fattades där.


När vi var och handlade till festen så träffade vi på en av tjejerna som tog parti för den andra parten i bråket i somras, jag har ju väldigt svårt för henne nu sen hon bl.a vidarebefodrat ett mail jag skickat till henne till Mi, men hon kommer fram som inget hänt och är precis som vanligt. Trodde jag skulle spy, hatar när folk tror dom kan tiga ihjäl saker, så jag svarade henne knappt. Tror dom andra i familjen blev lite ställda också faktiskt. Dom har väl iofs inget otalt med henne men hon svarade inte ens på mitt mail, då kommer man sen inte fram och "är som vanligt" Nej tack!!


C har fått jobb som ledsagare till en jämnårig tjej här i byn, har inte börjat än men var iväg häromdan och blev "anställd" och tillfrågad om hon kunde ta fler när skolan slutar, det lät ju väldigt positivt. Jag tror att har man jobbat som ledsagare ett tag kan man ju söka assistenttjänster också sen. Nu ska hon få gå en introduktionskurs några timmar på kvällstid och för den får hon också betalt. Tror hon passar bra som ledsagare hon har ju sett funktionshindrade i olika situationer i hela sitt liv då hon hängt med på barnhab och på läger så det är inget nytt för henne. Hon var ju ett tag med i en syskongrupp på hab själv också.


Annars planerar vi en påskkryss, är redan några st bl.a skåningarna som kom upp till min fest, Mi o Ma och A-B o B, vi funderar på att åka 2 st från påskdagen på Birka, Per-Håkans som spelade på min fest och Martinez spelar. Någon mer som vill hänga på så gör det.


Haft några dagar då vi varit riktigt duktiga här också, en dag kokade jag 5 l ärtsoppa och igår gjorde E o jag apelsinsaft, blev 9 l som vi delade på så nu har man ett tag iaf. Går inte så jättemkt saft här så här års men just den här är så god på sommaren då det är riktigt varmt ute så jag får väl gömma lite till dess. Den är så god att göra med bubbelvatten också :)


Jag håller på bli förkyld tror jag, varit lite småtäppt, haft huvudvärk och mått lite tjuvtjockt. Va in och handlade tidigare i veckan men skulle kompletera lite idag, men skickade in E o L själva i stället, C skulle också ansluta.

Så jag ska förbereda lite fredagsmys nu, E kommer med hem igen men ska sova hemma sen får vi väl se vad helgen i övrigt bjuder på :)


Tjing så länge.





Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards