Mina ord och tankar

Alla inlägg den 7 februari 2012

Hej

Av Neta - 7 februari 2012 12:53

Sen jag skrev sist har Elle varit här en vecka igen, åkte hem igår men vete 17 om jag inte tar hit henne igen snart. Hon är så slut, t.o.m Leffe reagerar och då är det påtagligt.   

Han är på väg ner till henne nu för hon orkar ju ingenting stackarn, har en skyhög sänka som är under utredning och den här gången verkar dom göra det grundligt.

Hon sa själv att hon ville åka hem för att avverka nåt tvättberg sen är väl inte lägenheten ordentligt städad på nån månad så det är väl det han ska hjälpa henne med. Får väl kanske ta hit och tvätta nån maskin också så det tar slut nån gång. Måste ju vara stressande att se hur mkt man har och sen inte orka.

Samtidigt ska hon delta i en undersökning om "Hur gick det sen" för ungdomar som haft hjärntumörer som barn, bl.a. kommer en neuropsykolog hem till henne nästa vecka. Så vi tycker hon ska lägga fokus på det nu, det är ju viktigt med forskning.


Stina började sin APU igår på Vivi & Victoria, en klädaffär här i stan. Hon hade fått göra lite olika saker men bl.a hängt upp varor och prismärkt. Hade varit mycket kunder där igår för det är ju Distingsmarknad i Uppsala må o tisd på torget strax bredvid.

Luciatärnorna bestämde ju att dom skulle fortsätta sjunga tillsammans med ledaren dom hade då, och den träningen är på måndagar. Nu kan hon ju ta bussen dit direkt utanför jobbet och gjorde så igår för att få beskedat att det är inställt. Trist för hon har ju Kyrkans Unga på måndagar också som hon verkligen vill gå på igen. Så måndagarna är fullspäckade nu men å andra sidan har hon ju inga direkta läxor i 10 v nu. Bara lite småuppgifter som har samband med praktiken.

Hon är lite hängig och småförkyld hon också men det vill inte bryta ut riktigt.


Vi har haft en riktig köldknäpp helgen som var, - 18 gr är inget jag direkt uppskattar, dessutom går vi ju på el nu så det lär bli dyrt att bo nu ett tag. Elmätaren snurrar som 17, samtidigt märker vi ju hur dåliga fönster vi har, skulle verkligen behöva byta dom. Men var dom pengarna ska komma ifrån det vet då inte jag.


E o L har ju börjat i släktforskarföreningen, vi har en del uppgifter sen tidigare från en kusins man och på Ls sida från en systerdotter men mycket av det har visat sig vara fel. Man märker också att det här med namn inte var så kinkigt förr i världen man bytte lite som man tyckte, men kul att se vad folk är födda till iaf. Genom föreningen får dom ju nu tillgång till rätt sökmotorer och kan gratis åka till ett arkiv i stan där man också kan på proffshjälp.

E håller nu på med generationerna innan min mormor o morfar och L med sin släkt. Men så fort hon kan ska E sen börja med mina farföräldrar för där vet vi ingenting och det är ju extra kul o ta reda på nu när Johnny bor därute där dom kommer ifrån. Han jobbar ju med en syssling till mig.

Dom ska jobba så att dom först letar reda på några generationer bakåt, sen ska dom följa dom personerna en och en, och det kan ju bli hur kul som helst eftersom vi har kvar skolbetyg och arbetsintyg m.m från många släktingar. Har t.o.m körkort, bussförarbevis och regestreringsskylten från farfars cykel   

Jag har också hittat vykort på tradera där mormors och morfars hus i Svb syns och där ålderdomshemmet i Gamlis som morfars syster var föreståndare på är med.


Vad tyckte ni om Mello då? Ja inte är det ju nån schlagertävling direkt o vissa som Marie Serneholt var ju rent pinsam. Jag gillade faktiskt hårdrockarna som gick till Globen rätt bra, dels kunde dom sjunga och det märktes att det var "riktiga musiker" Jag som 60-årig tant kanske inte är deras målgrupp direkt men kunde uppskatta dom ändå.


Nej nu ska jag skriva lite i matbloggen också.

Hej så länge.





Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards