Mina ord och tankar

Alla inlägg den 29 februari 2012

Av Neta - 29 februari 2012 13:13

 11 gr varmt och sol måste väl räknas som vår eller vad tycker ni? Ska strax ut och sätta mig mot altanväggen, där börjar bli riktigt gassigt nu.   


Gläds åt våren men har egentligen sorg nu, min stora dator kraschade igår och datateknikern har dragit till Sörmland, vilket öde va?   som tur är har jag ju en bärbar också men den är liksom inte så användarvänlig som den stora. Har dock det mesta av vikt även på denna så det är bara hålla tummen för att den sköter sig nu.   


E är här och har precis hjälpt mig med mailen så jag kan läsa den igen, har väl missat nåt men får väl leva med det. Har ni skrivit något viktigt så skriv igen eller lyft luren.


Jag har flyttat! Hela 4 m till andra sidan väggen.   Någon undrade i den andra mailen om jag flyttat "fysiskt" och det tycker jag väl.

Har alltså blivit av med arbetsrummet, men på mitt eget initiativ.

L o C har ju haft varsitt rum i gillestugan, nu övertalade jag L att flytta upp så C får hela gillestugan. Hade jag vetat hur mycket jobb det var bara med detta elektriska hade jag kanske tänkt en gång till men nu har jag flyttat iaf och precis när allt är inflyttat, inkopplat o klart så havererar datorn *dubbelsuck* L har flyttat upp ett skrangligt databord han hade till sitt nya, kopplat in en av sina många hårddiskar och lyft upp några lådor. Resten har vi kvar men vi planerar för fullt.

Allt började egentligen med att E köpte ny soffa och C ville ha hennes gamla, men det blev väl trångt i hennes rum och vi hade redan innan tänkt den lösningen vi nu genomför. Hon har ju behov av att kunna ta hem kompisar utan att vi måste åka hemifrån   Nu får hon som ett vardagsrum också, inte jätteavskilt eftersom vi har en öppen planlösning men dörren till vardrummet häruppe går ju iaf att stänga om dom skulle bli allt för högljudda. Sen är det en spaljé mellan hennes v-rum och trappan och där vill hon ha en lösning som inte tar bort så mkt ljus, ett alternativ kan ju vara


   att sätta upp nåt sånt här som hon kan dra upp om hon vill. Det är lamellpersienner utan mellanrum. Nu sitter det några rosarandiga gardiner där som inte gör någon lycklig alls. 


Jag fick alltså flytta in min arbetsplats till sovrummet, vi har ju skilda sånna sen många år och jag har det största så det blev ganska bra ändå.


       


Dom två hyllorna i arbetsvrån ovanför varann fanns ju redan, därunder stod byrån innan. Köpte bara en till sån. En gammal Billyhylla står mot de fasta garderoberna den och en hurts med 5 lådor med skrivare/kopiator längst in i hörnet sväljer ju mkt förvaring. Den andra garderoben flyttades till mitt på motsatta väggen där sängen stod innan och på det sättet fick jag som en sängvrå mot hallväggen och fick behålla lösningen med nattygshyllorna på garderoben, trivs så bra med det. Plats för byrån och några nya småhyllor för bl.a mitt blåa glas blev det då bredvid fönstret. Ska nog ha 2 till sånna över dom yttersta. En ny spegel fick jag upp och kunde behålla gammelmormors slagbord också även om jag nu får ha det hopfällt framför fönstret. Fick offra mormors vita gungstol men den vill C ha därnere. Här på bilderna är det fortfarande lite stökigt men ni ser ju hur det blev, det funkar utan att se övermöblerat ut och jag tycker det blev mysigare på nåt sätt.

Ska bara ha nya mattor nu så är jag kanske nöjd sen   å tänk om man kunde få golvlister nån gång......


Det som ska bli kul är ju att fixa ordning för C därnere, finns redan ett ursmart matbord som man kan göra dubbelt så stort. Hon vill ha en x-säng och med soffa, ett soffbord o gungstol blir det nog bra. Lampor o mattor ska fixas och lite "piff", lampor ska vi kolla på Bauhaus, var in där i veckan och blev så imponerad av deras lampavdelning, vill byta överallt nu. Sååå mkt fint.


Ja vi har o göra som ni märker men fick ju en frist nu när han är och fixar med bilen inför besiktningen hos bror sin. Dyrt blir det också så man får ta lite pö om pö.


Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards