Mina ord och tankar

Alla inlägg den 8 mars 2012

Av Neta - 8 mars 2012 22:31

Vet inte vart den här veckan tagit vägen, redan torsd   jag hinner ju inte med. Vet inte vad jag gjort egentligen men fixar o donar både här o där.

Idag har jag varit själv hemma, råkade öppna jobbmailen o där fanns ju en del att läsa.

E o L åkte in i morse för E hade provtagning, prover som visade sig vara bra. Men det är ju något som fattas den tjejen helt klart, man blir inte så slut av en vanlig förkylning även om ITP:n gör sit till.

Hon ringde mig på em och hade uront i magen på den sidan mjälten sitter, och just mjälten är något man ska vara väldigt uppmärksam på när man har ITP. Jag beordrade henne ringa blodmottagningen och där skickade de henne till närakuten direkt.

Nu var det inte något problem utan dom trodde hon sträckt en magmuskel bara, men frågan är om man kan få så ont av det?? Men läkaren på blodmottagningen kollade proverna från i morse och eftersom dom var bra får man väl lita på att det är "bra" då. Jobbigt o se sin unge så slut bara och det inte finns något riktigt att ta på. Helst skulle jag vilja ha henne här nu men...

 

Lillskruttan är desto mer upptagen, igår va det lite modellande för en tidning där hon hade blivit fotad bl.a på skroten i Uppsala. Hon trivs bra på praktiken och dom verkar nöjda med henne också. Hon får mer och mer förtroende och får lära sig kassan och det är väl guld värt med kassavana om man ska jobba extra. Hon har ju även börjat som ledsagare åt en tjej härute och det hade gått jättebra när dom var på bio i helgen.

Nu ska hon snart åka till Estland med Kyrkans unga igen och blev tillfrågad om hon ville vara ledsagare åt en annan tjej på den resan, det är en tjej som hon känt hela sitt liv, vi har umgåtts med familjen så det tyckte hon var ok och får dessutom åka med gratis. Hon har nog halm i skorna den där ungen.

Hon ska dessutom ut på en kryss utan oss i helgen för första gången, ja hon har så klart en vuxen med sig och en annan kompis också. Skulle åkt med en annan vuxen som nog fick kalla fötter och påstod att man inte kan ha med sig 2 ungdomar man inte är "familjär" med, men vid kontroll med Birka va det inga som helst problem och tur hade dom att dom hittade en annan att åka med då. Är man bara över 30 får man ta med två ungdomar.

 

Vad ska vi göra i helgen då? Ja E lär inte orka så mkt, jag har ju haft så satans ont i ett öra och varit lite tjock i halsen men det bryter inte ut nån förkylning utan det bara är så, irreterande. Får se hur man känner sig men ev en tripp till Årsunda iaf. Sen ligger vi ju efter lite med tvätten och L är väl inte färdigflyttad än. Misstänker att C är rätt slut när hon kommer hem på lö också.   Mello så klart, hoppas Mollygumman placerar sig bra men håller en tumme både för Loreen, Lisa och Danny också. Om Ranelid har jag inga kommentarer och inte om Torsten heller   

 

Fixade iaf outlooken idag, har väl inte fått alla missade mailadr än men de flesta iaf och en del hade jag i huvudet. Men det tog sin lilla tid.

 

Ja nu ska jag dona med lite dokument, dom försvann ju också men L har hittat en del på en gammal hårddisk, har ju så mkt roligt festklur o sånt som jag hoppas finns kvar sen allt föreningsarbete från barncancerföreningen och alla dom adr.

 

Ha det gott alla!

kram kram

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards