Mina ord och tankar

Alla inlägg den 18 mars 2012

Av Neta - 18 mars 2012 23:04

  Sä här såg det ut hos oss 20 mars förra året, i år är det helt snöfritt sen några dagar och jag vill inte ha det vita tillbaka. Det här är första bilden jag tog av snösmältningen förra året, jag fotade onsdagar och söndagar och inte förrän 13 april var det snöfritt 2011. 2010 hade vi 1 dm snö en vecka före Valborg efter att ha haft barmark i 3 veckor så jag vet att jag inte ska ropa hej ännu, men kommer det nu ligger det iaf förhoppningsvis inte kvar.


Har iaf bestämt mig för att piffa upp lite utomhus i morgon eftersom det fortfarande är lite dålig fart i rabatterna, börjar fundera på om "någon" ätit upp mina julrosor underifrån, ja dom jag har ute    ser bara blad. Har iofs en vit och en ljusgrön i kruka jag haft ute hela vintern som ska grävas ner men dom lär ju inte blomma på ett par år.


    Ska inhandla både penséer och pärlhyacinter, men väntar lite med påskliljor och Ranunklar. Planterar så klart i något jag kan lyfta in på altanen OM det värsta skulle hända men nu får det inte bli kallare än -5 på nätterna helt enkelt, det bestämmer jag   

Börjar bli dags att köpa Fuchsiasticklingar också, efter att i flera år köpt av trädgårdsmästare och inte fått dom jättefina köpte jag förra året på Plantagen och dom blev så himla fina, så kör på det konceptet i år också tror jag. Jag hör ju tyvärr till dom som inte klarar att övervintra fuchsior   


   Måste ha mina favoriter, en vit dubbel som heter Swingtime


   och en blå trippel som heter Dark Eyes, det hör liksom till   Sen hittar jag säkert fler också, förra året såldes det 5 st för 59 eller något sånt och det är väl troligt att det är så i år också.

Håll tummarna för att jag hittar dom i morgon, annars blir det Tradera.


Nu kom C hem från dans i Gävle så nu kan lugnet lägra sig över huset.

Godnatt och sov gott!   



Av Neta - 18 mars 2012 14:17

Känner den här tjejen väl och vet att hon inte gör en fluga förnär och minst av allt vill vara otrevlig mot någon. Däremot är hon ganska rak och säger vad hon tycker, där är vi lika. Skönt tycker jag som hatar sånna som vänder kappan efter vinden eller som är trevliga när man ses för att sen snacka skit inför nästa pers dom ser. Gillar att veta vart man har folk.


Hon har iaf känt att vissa släktingar inte accepterar henne eller hennes sätt och att det går ut över övriga familjemedlemmar. Tänker inte gå in på detaljer men hur sjukt är inte det här? Som att inte barnen får födelsedagspresenter för att mormor inte skulle gilla svärsonen eller som om jag inte skulle ha kontakt med min syster för att jag inte skulle komma överens med min svåger (nu gör jag det som tur är)

Ja det här är bara liknelser men hur kan man bli så sjuk i huvudet rent ut sagt att man avstår från att umgås med en närstående för att den partnern eller deras barn inte är som du och det gillar man inte.

Jag har sagt det förut och jag säger det igen:


 Ingen kan älska alla men någon sorts respekt för varandras olikheter kan man väl ändå ha!!! I synnerhet om man har familjära band!!

 

Det var dagens åsikt från mig!

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards