Mina ord och tankar

Alla inlägg den 3 april 2012

Av Neta - 3 april 2012 22:34

Ja för att vara mig så är det lite, men vi ska ju som vanligt umgås med familj, släkt och vänner ihelgen. Kommer att vara hemma lite då och då bara så orkade inte köra stora racet i år med gardinbyte, påskdukar o gula ljus.


       


Men en liten blomma vill man ju ha, nåt på ytterdörren också och sen en o annan kyckling eller påskgumma. Tog faktiskt fram lite påskiga servetter och ett par tuppiga ljuslyktor också.  Får räcka så i år.

Var in och handlade idag, hade ju redan det mesta så det gick fort. Skönt att slippa tänka mer på det.

Fick däremot en kalldusch när jag kom hem, drygt 7 000 i restskatt. Då har jag ju ändå ränteavdrag på huset.

Kan inte låta bli att tycka det är konstigt, jag har små inkomster förmodligen under existensminimum om jag bodde själv. Ändå har jag betalt för lite skatt. Fk drar klart för lite men om jag betalar mer varje månad får jag ju ändå mindre inkomst! Är inte det här att sparka på dom som redan ligger? Får ut knappt 10 lappar och inte ens så mkt ska jag få behålla.   man blir lite fundersam som sagt. Protest!!!

 

Så bara glömma kryssningar, Malung, bjuda folk på middag o.s.v i fortsättningen det är inte meningen att vi som är lågavlönade, sjskr eller har sjukpension ska kunna göra det tydligen. Tur att man inte har dagisavgifter o sånt också.



Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards