Mina ord och tankar

Alla inlägg den 10 april 2012

Av Neta - 10 april 2012 22:16

Ja vi åkte 2 st hade ju en fribiljett och det gick ju på samma besvär liksom. Vi har gjort så förr men då har vi ofta bytt båt och åkt en på Cinderella och en på Birka.   


På den här spelade 2 band, Martinez och Per-Håkans, dom senare är vad jag brukar kalla Sannex oldboys men så värst old är dom inte. Den yngsta är som sonen tror jag och dom andra mellan 40-50 kanske.

Det dom har gemensamt är att alla spelat i Sannex, ja Per-Håkan själv är den som en gång startade Sannex och han är fortfarande ägare till bolaget (eller va det nu är) Sannex.

Björn o jag är gamla bekanta då han var kompis med en kille som min bästa kompis träffade o senare gifte sig med. Just under hans Sannextid var ju jag bebismamma och sen fick ju Elle sin hjärntumör så det var ju några år jag inte var ute, så missade nog honom då tyvärr. Visste så klart att han spelade där och minns fortfarande hur stort vi tyckte det var när han började med Sannex. Glada som 17 var vi för hans skull så klart.

Sen Jörgen har jag väl inga direkta minnen av heller men det har jag däremot av Micke, mannen som sjunger som en gud ;) Han har ju varit med ganska nyligen.

Pelle minns man ju, vi har faktiskt gått i samma skola fast inte samtidigt :) men när dom startade orkester i skolan var jag där som elevassistent så jag har ju följt det på avstånd. Och sen har han bott i grannbyn här.


Alla fall så är dom helt outstanding, jag gillar ju nya Sannex också men det här är ännu bättre.   

Dom har också rätt inställning till det dom gör, inget sitter fast. Var ju bl.a därför jag fick dom på min fest när jag fyllde 60 och vi har ett löst avtal till jag fyller 70 också......  


Martinez är väl också bra, ingen orkester är väl egentligen dålig men dom saknar något jag inte kan ta på, det märktes tydligt hop med P-H trots att dom har en vokalissa som verkligen har utstrålning och gör vad hon kan. Bara det att hon under introt till låten "Breaking up is hard to do" står och kammar sig.... ni vet väl hur den börjar...  vore det inte för henne så skulle det vara väldigt slätstruket. Dom andra står och sitter bara rakt upp o ner, rör inte en min och då blir det därefter också.


Vi åkte med A-B o B, var många andra vi kände också och vi började med att äta en helt sagolik 3-rätters och det är väl min behållning, att få sätta sig vid dukat bord och bli serverad. Började med Najadlax och räkmousse, sen fick vi en kalvfilé med gremolatapotatis och en massa andra fräscha tillbehör. Det var nästan så fläderpanacottan inte gick ner   så mätt var man efter den.

En Spanish cofee från baren på det sen så mådde man gott.

Dag 2 körde vi med favorit i repris, Birkas fisk och skaldjursgryta i Bistron, lite enklare men ack så god.


Och visst blir det slitsamt både för kropp och plånbok att åka 2, bara parkeringen för oss som måste åka bil blev 450 kr. Tidigare har man haft rabattavtal med slussengaraget, men nu är det slut. Skiljer faktiskt 80 kr/dygn mot Vikingparkeringen.

Sen det här med dansen, jag som dansat hela mitt liv har ju dansen i kroppen, jag känner ju hur fötterna liksom vill iväg över dansgolvet och hur takten sätter sig i min kropp. Behöver sen bara ställa mig o ta ett steg så känner jag ju att det inte går, varken balansmässigt eller annars. Kommer heller troligen aldrig att gå igen. Jag har ju en diagnos nu då axlar och handleder också sa upp sig, det är inte bara artros utan den har nog kommit av SLE. Har en slags vandrande muskelinflammationer.

Dom här dagarna har jag också gått med kryckor och lär få betala för det. Men ville inte ha rullstolen med mig.

Jag är iaf glad att vi kom iväg och nu hoppas jag vi kommer iväg i maj också även om det ligger strax före Cs student, men då åker vi nog bara en... tror jag.   



Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards