Mina ord och tankar

Alla inlägg den 15 april 2012

Av Neta - 15 april 2012 16:30

     


Dom här bilderna tog jag i fredags, så mysigt att se allt som kommer upp nu men samtidigt blir man lite stressad av hur det ser ut i rabatterna, syns så väl att jag inte kan göra allt jag vill o L är ju totalt ointresserad. Jag måste fixa nån hjälp det är ju helt klart.


  Igår lörd såg det ut så här vid 10-tiden, fast man vet att det är så här i april så tar man det som ett bakslag iaf. Tur då att när jag slog upp mina gröna idag så strålade solen från en blå himmel   och det var vid 12-tiden 11 gr även på skuggsidan.

L skulle byta till sommardäcken så E som är här och jag gick ut och satt oss på altanen, uppe i hörnet där vi fortf har vinterfönstren i. Men det var inte så skönt som man kunde tro, iskalla vindar kom in därifrån det är öppet så vi gick in efter nån timme igen, då hade det dessutom kommit moln. Det är fortf vid 16.30, 9 gr ute men som sagt iskalla vindar så den planerade grillningen ställdes in. Går ju göra fyllda champinjoner i ugnen också. Och köttet får vi väl steka.


Har inte hört ett ljud från C där borta i Estland så jag förstår att hon har fullt upp, vet ju att hör jag inget, då är allt bra. Messade henne igår och berättade om snön och hon sa det var kallt men ingen snö där iaf. Såg sen att hon taggats i en av sina estländska vänners album på fejjan och såg att det var kallt, ser direkt på henne om hon fryser   Hon börjar ju skolan igen på tisd e 10 v praktik och har runt 30 skoldagar kvar till studenten. Det närmar sig, hoppas det blir en fin dag den 5 juni.


Snart är det Valborg också, vi har ju varit bortskämda med varma fina sånna nu några år och efter de här veckorna tycker jag nog vi är värda en sån i år också. Valborg är ju speciellt i den här stan, skolorna är lediga och folk går "man ur huse", tusentals folk är ute redan vid 9-tiden och tidigare ändå för att delta i alla festligheter. Ska ha folk här men vi gör väl som vanligt, åker in till Forsränningen vid 9 och tar med fikakorgen, vi tänker dock försöka stå lite mer centralt i år än vad vi brukar. Hoppas vi kan picknicka även på lunchen annars blir det väl nån krog och så mösspåtagning vid 15 med efterföljande konsert med OD. Efter det brukar det vara ganska skönt att åka hem till lugnet på landet, vi bryr oss inte så mkt om kasen på kvällen. Det har hänt vi tagit bilen och åkt runt och tittat men på senare år inte ens det. C är ju säkert ute på sitt både på dan och kvällen, E brukar vara med oss. Däremot gör vi oss till lite med maten och så brukar det vara rosévinspremiär :D fast i år kan det bli så redan nästa helg kanske. Är C ute på Valborg får man nog vara beredd på att hämta också, det är en speciell kväll men har också en baksida, brukar vara både misshandel och våldtäkter den kvällen så hämtar det gör vi bara. Ingen buss hem för fröken den natten inte, L brukar inte dricka alls när hon är ute, den tryggheten tycker han att hon ska ha och lite så är det ju att bo så här utan statsbuss.


Nej nu ska jag gå och fylla lite champinjoner till maten, ha det gott alla läsare. 

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards