Mina ord och tankar

Alla inlägg den 1 juni 2012

Av Neta - 1 juni 2012 00:38

Läste just om en dam här i byn som fått sin hund, en liten vit pudel stulen. Hon bor helt nära här, bara på andra sidan "stora vägen" Hon är gammal, 87 år och hade bara sin hund, barn har hon men dom bor tydligen i Sthlm och "har sitt". Hon har kunnat ha hunden kvar tack vare att hon har en trädgård att släppa ut den i och det är hennes "allt"

Idag försvann den från trädgården och den har inte kunnat ta sig ut själv. Grannen hade sett en karl komma gåendes med hunden men tyckte det var sonen hennes vilket det inte var. Själv var hon inne och gjorde lunch. Grannarna har gått man ur huse och letat, cyklat runt hela sjön och kollat med de chaufförer som kört bussen idag men hunden är som uppslukad.

Tanten är så klart förtvivlad och man kan ju bara föreställa sig hur hon mår och vilken ångest hon måste ha.

Hur kan man göra något så grymt mot en så gammal människa?? Det går över mitt förstånd.

Jag blev lika upprörd när någon stal grannens kaniner förra året, mannen hade släppt ut dom i sin utehage och när frun skulle åka till jobbet 20 min senare var dom borta. Dom hade inte grävt sig ut och inget tecken på strid, inte minsta pälstuss. Hagen fanns framför huset nära staketet så dom trodde nån gått förbi och tagit med sig båda två bara. 3 barn blev ju jätteledsna så klart.


    Måste få visa er mina tobaksplantor som fick en tuff start i lådan, första natten kröp tempen ner till under 3 gr så det blev 3-dubbel fiberduk på och dom klarade sig. Allt uppe på altanen inkl tomaten i växthuset också.


  Idag var jag moraliskt stöd när C fixade sitt student och sommarhår. Hon hade när vi åkte dit inte bestämt sig för om hon skulle bleka eller bara slinga men valde det senare och det blev så bra. Lite kortare och något uppklippt o så fixades det hellugg. Hon har varit ute med klasskompisarna nu ikväll och fått jättemycket komplimanger.


Ja det är mycket nu och vädret verkar inte vilja vara med oss på tisd. Inget regn men bara 13 gr och tidvis molnigt så idag tog vi iaf beslutet att inte sätta upp stora partytältet i trädgården utan duka på altanen och inne. På altan har vi ju både infra och gasolkamin och kan dra för markiserna. Med mycket folk däruppe blir det varmt ändå och vi kan ju sätta i dörren mot utbyggnaden. Kan bli lite mörkt i och med att vi har ett riktigt tak, men man får väl tända en massa ljus då, höjer ju också värmen lite.


Nu ska jag iaf ta min kropp mot sängen, alla andra sover redan.

Nattinatt

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards