Mina ord och tankar

Alla inlägg den 8 juni 2012

Av Neta - 8 juni 2012 22:27

I morse vaknade jag först och tassade upp och drog upp persiennerna, hör ett "blåljus" på vägen men det är ju rätt vanligt här. Men när den slutar tuta strax före oss ja då kollar man ju lite extra men jag såg ingen olycka eller nåt bara ambulansen, däremot vände ambulansen och kom tillbaka utan sirener men med blåljusen på. Tänker inte så mkt mer på det utan tassar ut och hämtar tidningen och vad kommer då på vår lilla återvändsgata om inte ambulansen och stannar hos grannen 2 hus bort, den hade alltså missat avfarten upp på vår gata från gamla E4. Blev lite full i skratt sen när jag gick upp o satte mig på altanens utbyggnad och läste tidningen, väldigt många grannar gick ut och donade på sina framsidor, nyfikna? Ja lite då    Har ingen aning vad som var fel men vet att mannen i huset varit krasslig hela vintern.

Nåja dramatiken upphörde så småningom och dom åkte iväg. Jag satt där ute i lite halvskugga (är ju ingen solälskare) plockade lite visset från blommorna och växlade några ord med namnegrannen på andra sidan som också satt ute. Lugnt och skönt och med bara naturens egna ljud. Så vill man ju börja varje sommarmorgon.

Dom andra kvicknade väl till så småningom, L först och han hann byta tillbaka till ordinarie bord och vi kunde frukostera i därför avsedd altanhörna   , vi har en frukost - och en middagshörna nämligen.


Ja sen har vi nog tillbringat större delen av dagen därute, C o E läste, jag löste korsord och tog ut min bärbara. L rev bågen i grindhålet och pangade ballongkedjan, björken vid trappen får dock stå kvar till i morgon eftersom det kommer gäster då också. Han återställde det mesta vi plockat undan med lite hjälp av C.

Christine den godingen gick en kort prommis med kompisen och kom hem med en stor bukett liljekonvaljer och 70 000 myggbett. (jaaa jag överdriver) hon stackarn är ju allergisk och får små bölder av myggbett så jag vill inte vara i henns kläder i natt. Cortisonsalvan hjälper väl lite iaf.


Vi grillade ikväll och åt därute, kollade på "Macken" och sen har jag iaf mest slöat. C var trött o la sig tidigt, E ligger o läser, L framför tv:n  o nu sitter jag här.


Ha en fin helg mina vänner!

Av Neta - 8 juni 2012 00:24

Inte gjort många knop idag precis, vaknade tidigt av att det var så varmt i sovrummet så upp och på med takfläkten men trots den låg jag och snurrade ett par timmar, ja sen somnar man om när man egentligen borde gå upp och så är den dan "förstörd" tror jag sov till 9.30


C ville till Grönan och E ville med, såg på L att han egentligen inte orkade men vilade en stund och sen fick det väl gå då. Jag velade länge men bestämde mig till slut för att vara hemma även om det varit kul att träffa delar av Cs gamla praoorkester men 13 gr och moln lovade dom på SMHI och det är ju inte precis ultimat för mig som inte dansar eller kan gå ikring så mkt.

Har ist haft det rätt skönt i min ensamhet och gjort en del saker jag legat efter med.


C har förresten varit på intervju om sommarjobb idag få se hur det går. Sen skulle hon köpa en studentmösseberlock till ett armband hon fick för pengar hon fick av mormor. Men den var slut i hela stan och hon blev jätteledsen, hon har ju tänkt sig berlocker till det där armbandet som ska vara "livshändelser" och det är ju verkligen studenten. Lite mysigt tänk egentligen, nästa berlock blir väl då hon gifter sig eller får barn då ;) Eller vad räknas som livshändelser egentligen?


På lörd blir det iaf fest igen :) en del som inte kunde i tisdags kommer och kanske rent av nån som var här då också    trevligt ska det iaf bli och jag gjorde klart för C att hon inte alls behövde vara hemma men då sa hon att hon ville det. Vi får väl se hur det blir sen för det är visst bra danser lite här o där och nu har hon ju "Guldsladdar" att dela ut också. Vinnarna offentliggjordes igår. Men hon hinner väl både ock kanske för vi börjar nog tidigt.


Nu är dom iaf på väg hem från Grönan så ska väl fixa nåt ätbart kanske iaf sätta på tevatten.



Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards