Mina ord och tankar

Alla inlägg den 15 juni 2012

Av Neta - 15 juni 2012 22:05

Jag är helt slut idag, har knappt sovit en blund och jag får väl skylla mig själv. Utav bara farten rörde jag i en stuvning igår, tog i så där som man gör mot slutet när det tjocknar och höll på dog, trodde armen skulle gå av.

Det löjliga är att Elle stod mindre än en meter därifrån och hade mkt väl kunnat röra. Men ibland är armen snabbare än min hjärna så är det bara. Vissa saker går som automatiskt.

Som grädde på moset så vaknade jag 20 min efter sen jag släckte igårkväll av att jag somnat på just den armen, trodde axeln var ur led först för armen gick bara inte att röra. Sen slumrade jag nog bara minutvis för så fort jag rörde armen va det kört. Jag skulle ju upp och iväg tidigt också. Satt sen i morse och sprutade varmt vatten på axeln i duschen säkert 5 min innan jag fick upp den så jag kunde tvätta håret. Hade amputation varit möjlig då hade jag gjort det, är så himla less nu.


Ja sen iväg till Hjälpmedelscentralen för att prova ut en ny rullstol, en med stora hjul så jag kan "hjälpa till" vid uppförslut eller flytta mig själv nån dm om det behövs. Händer ju att man är ivägen om han går iväg och hämtar nåt på en affär. Jag kan ju inte rulla själv, finns inte en chans men lite ska jag väl kunna flytta den. Vi fick också lite anpassning för Ls handskada vid handtagen, inte ultimat men bättre iaf, C får väl köra den mest.

Karin min AT var med där idag och ville jag skulle prova flera olika sorters rollatorer, men vi fick ge oss där, får inget ultimat armstöd, måste ju kunna avlasta knäna och det gör man inte med en rollator om man inte kan överföra styrkan på armarna. Inte ens ett gåbord funkade. Får bli kryckor inne ett tag till iaf, får bäst underarmsstöd där.

Har ju en rollator men den använder jag ju bara i trädgården, mest för att där kan jag sätta mig på den när jag håller på i pallkragarna eller stödja mig på den med ena armen om jag behöver "krafsa lite" i rabatterna, har ju så dålig balans och den "rullar inte iväg" där som på asfalt. K tycker det är viktigt att jag kan vara där bland det som är mitt intresse så hon tycker absolut jag ska ha den kvar.

Hade den därute lite idag, mest för att visa L vad som var ogräs eller inte men petade även ner lite frö, dill bl.a bättre sent än aldrig.


Efter hjälpmedelscentralen fick vi fika hos E, när vi satt där messade C att hon satt på bussen o vi kom hem ungefär samtidigt, tur va det för då kunde hon åka och handla och göra lunch. Blev våfflor ute idag, dom åt med sylt


  men jag åt med rom o rödlök :) Finporslinet tog vi fram också :P


Har ett par kryssningar på G då vi ska åka alla 4, en i början av juli och en veckan e midsommar då vi åker med A-B o B, ska bli så himla mysigt.

Kan ev bli Malung i år också, C åker upp med nån killkompis och tältar i "vår trädgård" vi kommer upp med husvagnen på onsd eller torsd och tar hem henne och packningen då det är slut. I år ska C med på Dalaveckan också, mest för att handla på outleten i Insjön tror jag ;) men vi hinner ju hem några dar emellan där. (Ska även fixa "lågt insteg" och stöd åt mig så jag kan ta mig i och ur husvagnen lättare.)

L o jag åker också ner till O-hamn några dar senare i sommar.


C har varit hos en ganska ny kompis ett par dar och skulle ju dansat både onsd (Sannex) o torsd (Barbados) på Grönan, men blev bara onsd och då åkte dom hem innan det var slut. Kompisen hon var hos är äldre än henne har ju barn på 2-3 år nånting som var med och det är väl inte ultimat att ha en så liten med sig så sent kanske. Ja ja kan väl va nyttigt för henne o se lite av hur det kan vara att ha barn och ingen barnvakt också, kan ju avskräcka från "slarv" om inte annat. ;) Dom hade iaf haft lite mysigt om jag förstod rätt.

Ikväll åkte hon med andra kompisar och "farbror Hasse" till Torsåker på Sannex o då ska hon väl kunna dansa hela kvällen iaf. Har hon tur är ju hennes Gävlekavaljerer där och kanske t.o.m A-B o B.


I morgon är det RixFM-festival här med många bra artister, http://festival.rixfm.se/stad/uppsala som jag gärna vill höra. Nu hotar dom med regn och 12 gr...hmm, men jag vill ju se David Lingren... C ska gå med E från grannbyn, men Elle, Leif o jag hade tänkt åka också, i värsta fall får man väl lyssna från bilen.

Idag hade dom programmen för konserterna i stadsparken och Flurran i tidningen också, gissa vad som sitter på kylen nu? 16/8 är Uggla på Flurrans utescen, då SKA jag dit. Såg också att Diggiloo ska komma till musikveckan i Östhammar, det får vi nog fundera på också.

Ja det är som vanligt, så mkt man vill göra för att det är sommar sen hinner man väl bara hälften. :D

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards