Mina ord och tankar

Alla inlägg den 2 juli 2012

Av Neta - 2 juli 2012 22:38

Men först lite bilder från kryssningen


      Här från första kvällens soldäckshäng, första bilden A-B o C (som inte vill va med på bild, hon var väl osminkad eller nåt)   andra bilden på B och facebookvänner från 08 och den sista på L o E. Jag fotar som vanligt och fastnar inte så ofta.   


  Här är Cs nya klänning, ja en av 3, hon var så himla fin i den.  E hade också köpt en ny blommig men den missade jag fota så klart.


  Vi hittade ett lik i hytten...  nädå bara en st nyduschad make som ville sträcka ut ryggen men inte orkade fälla ner sängen.


På vägen till båten stannade vi på Arlandastad för att kolla lite på rean och då handlade jag (kors i taket) åt mig själv va 70% rea, 165 kr för rubbet.   


     Hittade ett långt pärlhalsband med matchande armband där det var trätt ett svart sidenband mellan pärlorna. En cool ring och ett storpack vita pärlarmband fick också följa med. Gav påsen till C eftersom jag skulle gå på kryckor ombord men hon glömde sen påsen i bilen så nu måste jag kryssa en gång till... för att få använda det.   


    Skruttan på sin favvoplats i soffan och en bild från i lördags när hon slickat i Ls urdruckna Martiniglas. På båten finns Martini rosé, finns inte på systemet, och den är vansinnigt fräsch, smakar lite hallon och det var väl den doften hon kände    jaja hon kan väl också få sig en grilldrink, verkar inte tagit skada iaf men såg himla kul ut.


Måste också få visa er dessa goa killar...

  Dom la ut bilden på sin facebooksida idag och jag messade Micke och frågade om jag fick låna den men han svarar ju aldrig så jag chansar. Vet han läst här ibland men försvinner bilden så vet ni varför, då fick jag nej.

Mannen med den träffande texten på tröjan är Petter som blåser så huden knottrar sig. Go som 17.

Bredvid honom står kapellmästare Micke själv, också en riktig going som har urcoola nya glasögon (tror jag, iaf nya sen jag såg han sist) skulle sagt det till han men hann inte eller nåt.   

Kent är näste man, mannen med den fantastiska rösten, kan se lite "vrång" ut men är världens goaste han också. En riktig mjukis, tillräckligt manlig för att kunna det också.

Jörgen är charmknutten, så himla trevlig och rolig. En riktig vuxenkompis till C, vet hon ringt honom nån gång när hon varit mörkrädd efter nån film och han är snäll och "lugnar" dessemellan kan nog kontakten vara sporadisk men rätt som det är messar dom massor.

Dom spelar mogen musik och väldigt bra, men kan riva av en bugg också.


Idag kom sonen ut med barnbarna, E är nu 13 år och längre än farmor, R är 9 och fortfarande barn tack o lov den andra kanske mer åt fjortishållet. Ska börja skolan i stan i höst så snart gifter hon sig väl också   det går för fort.

Dom ska snart åka ner till High Chaparall och R hade köpt en "pickadolv" idag som han ska försvara sig med mot Dolton och gänget. Goungen!

Han hörde att vi hade frikort på Grönan och ville så klart åka med, vi får nog ta en dag där med dom efter deras semester. Ev ville R med till Rättvik också och J erbjöd oss att låna hans husvagn eftersom han börjar jobba den veckan, sen kom han på att den måste besiktigas så vi får se om han får nån tid innan dess då men skulle va riktiigt kul att ha med R upp, vi kan ju inte ta båda på en gång men kanske kan låna med oss E på nåt annat. En dagkryssning kanske.


I morgon ska jag iaf få hämta min nya rullstol, en där jag ska kunna hjälpa till lite själv och iaf kunna flytta mig om jag är i vägen. Den har också anpassats lite för Ls handskada. Gick ju med kryckorna på båten nu senaste kryssen för där funkar det dåligt med rullstol men snart klarar jag inte kryckor längre, bara inse det.

Har också funderingar på att lära mig rullstolsdans, om jag får nån som vill dansa med mig så. L kommer inte göra det, det är jag ganska säker på. Men en chans för mig att fortsätta dansa iaf.


Det är nu helt klart att vi inte åker till Malung, C åker med tre killkompisar och dom ska tälta i "vår trädgård" däruppe. (mamma o syrran kan vara heeelt lugna, nuförtiden kan man va kompis även med killar o ja vi känner dom, iaf en   nästan och det är dansfolk inga strulputtar)


Gulliga T ska köpa ett stort tält och resten har ju vi. Jag har ringt upp och pratat med I och beställt elplats för att dom ska kunna ha värme, tlfladdare, vattenkokare å sånt med sig. Hon lät väl lite tveksam först men trodde väl det skulle gå bra. Dom får ju sköta sig helt enkelt och jag är inte orolig när T är en av dom.

Vi stannar hemma medans hon är där sen åker vi till O-hamn via Söderköping, ska även över till Öland över en dag. C följer troligen inte med dit utan är hemma och vaktar hus och kanin. Försöker väl få nån kompis att bo här med henne då. Synd men det blir ju mer och mer så nu tyvärr.   Naturens gång säger dom som vet.

Nu ska jag iaf börja avveckla den här dagen.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards