Mina ord och tankar

Alla inlägg den 8 augusti 2012

Av Neta - 8 augusti 2012 17:31

Ja E blev inlagd, hon hade väldigt hög sänka och andra värden var inte heller bra. Hon blev utskriven dan efter igen men då hade dom Kickstartat både penicillin och cortison med dropp, det senare förmodligen för liten dos men det ville dom inte kännas vid. Tur hon brås på mor sin och har lite skinn på näsan, hon tog lite i tablettform när hon skrevs ut också, hon känner ju direkt när hon dalar.


Jag hostar, framför allt på nätter och om jag lägger mig o vilar, urjobbigt. Går hur bra som helst på dan. E o L är inne och köper hostdämpande nu så hoppas få sova i natt. Hostar så jag hör en ton i örat, det som jag får ont i vid varje förkylning och som är lite trångt. Alldeles mörbultad i revbenen också. I natt funderade jag också över vad som lät här hemma, trodde först det var tumlarn eller nån fläkt som stod och gick. Men det var min egen puls, den brukar man ju känna inte höra men så var det i natt. Läskigt!


L o E är båda lite småhostiga bara, E är fortf påverkad men det tar ju tid där. Hon har ju penicillin iaf. C är i Kungsbacka hos en kompis och kommer hem på fred kväll. Sen hoppas jag vi är så hyfsade på lö allihop så C kan gå på bröllop och vi genomföra kräftskivan men går det åt samma håll som hittills är det nog ok. Kanske inte blir så mkt bak, vi hade tänkt göra en dillkräfta jag har recept på men det finns ju baugetter i affärn. Ska bli en fin kväll iaf :) är gatfest här också då men vi hade bestämt det här innan vi fick den inbjudan så vi blir på vår altan men kan ju vinka åt grannarna som är vid huset bredvid oss. Umgås ju annars bara med ett par av grannarna och dom kan jag träffa när jag vill.


Nu kom dom hem här så nu ska jag hjälpa till och packa upp lite varor.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards