Mina ord och tankar

Alla inlägg den 18 september 2012

Av Neta - 18 september 2012 12:36

Inga livsviktiga sysslor men lite halvmåsten så där. Är inte riktigt i form märks i min kropp att det inte är sommar längre.

Ett av måstena är att gå igenom lite tidningar jag prenumurerar på, ger dom till namnegrannen men brukar kolla genom recept o så först och nu är högen stor och hon har läst ut dom andra tror jag.


Har fortfarande lite ilska i mig mot en person från igår på Fb också, en jag har haft på min vänlista trots att vi inte träffats. (Har ju det som pollicy annars) Har väl förstått att hon ibland skriver först och tänker sen men nu har det varit lite för ofta.

Droppen kom igår då ett dansband fick stora rubriker på Expressens nätsida, bussen hade tagit i en viadukt och gitarristen och en till förts till sjukhus. Just den här gitarristen spelade med Nova innan och hans dåvarande fru var sångerska. Christine gjorde sin prao med dom och sångerskan var ju hennes handledare så klart.

Klart man känner lite empati, har ju han också på Fb och vet att han bl.a haft problem med ryggen. Jag la ut länken på Fb och då skriver den här människan "men fyyy faan,ser man dåligt om kör in i sen sån,en viadukt borde man väl se tycker jag" Jag blev lite irreterad, hon känner inte killen och har ingen aning om hur det hänt. Så jag frågade om hon visste vad som hänt och fick svaret "men kan nästan ana"

Då ilsknade jag till och påpekade det onödiga i att skriva så och göra antydningar berättar samtidigt att han faktiskt är busschaufför även i det civila och att jag inte ett ögonblick "tror på ouppmärksamhet eller något i den stilen" . Då skriver hon "men hallå,jag sa inte att de VAR så de hade gått till,eller hur?...jag sa att ja trodde eller anade,om du ska märka ord"

Ja vad säger man, kanske inte så farligt egentligen om man läser idag men igår var det droppen på flera liknande grejer bl.a trodde hon jag "var full" när jag reagerade på Saltkråkan AB:s beslut om att neka en 3-årings efterlevande att ha Herr Nilsson i dödsannonsen.

Kärringtjafs, javisst det ser jag också idag men det gjorde jag inte igår. Och nu är hon borttagen så slipper jag reta mig mer på henne. Killen mår "hyfsat", så klart påverkad av händelsen men som dom trodde igår skulle han kunna spela ikväll. Lycka till om du läser det här!


Baddag för Elle idag och lönedag så hon och L är i stan, hon ville väl handla lite nu när hon nyss flyttat hem igen, jag kände inte för att åka med. Handlar kanske i morgon för det är mkt som fattas i skåpen. Vill kryssa i morrn också men verkar bli trögt att få med maken.


Igår var arbetsterapeuten och sjukgymnasten här och gjorde gångtest på mig, skulle gjorts utomhus men det slapp jag i blåsten. I stället mätte dom upp en bana mellan vardrum o kök. Jag har ju problem med kryckgång och var tvungen sätta mig på en köksstol efter att ha gått från vard.rummet ca 11 m för det gjorde så ont i axeln. Trodde jag kunde sitta nån minut o sen fortsätta men se det gick inte. Vet ju att om jag biter ihop och jag har en bättre dag så kan jag gå längre men man fick inte bita hop. Så nu är min gångkapacitet dokumenterad till 11 m, känns lite snopet men det var ju så. Dom ska också göra en kraftansträgning för att få in mig på vattengympa igen, vågar nästan inte hoppas. Har ju saknat det så enormt och mår så bra av det. Klarar mig ju inte själv till o från och i omkl.rum längre så nu har jag ansökt om ledsagare och nämnt att jag gärna har C, hon är ju dessutom redan inne i systemet. Håll en tumme där.


Helgen som gick blev i överraskningarnas tecken, först blev vi bjudna på middag på fredagen till namnegrannen och jag lyckades ta mig upp för hennes trappa med en massa hjälp och rullstolen.

På lörd ringde Mi o Ma o ville träffas med en påse räkor, trevligt som 17 där vi bidrog med lite vårrullar och friterad bläckfisk samt ett par dipper o lite bröd. Ja vi hittade ett par flaskor bubbel också ;) Gillar när man knyter så där spontant, Mi hade med sig en hel korg med kantareller också så nu kan vi även om det inte kommer en svamp nästa år äta mycket kantarellsås ett par år.

Så söndagen kom syrran ut en stund, E o L rensade svampen och hon och jag snackade "skit" och höll dom sällskap. E som kom på fredagen för att vi skulle till grannen stannade när Mi o Ma kom, ja o sen blev hon kvar till em på sönd för att träffa moster också. Kommer nog med hem idag också en sväng. Och precis när jag skrivit det fick jag order om att sätta på fritösen, gissar på "Fish & chips" från Lidl :D

Så blev det alltså ingen tidningsgenomgång nu heller....

Tjingeling!

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards