Mina ord och tankar

Alla inlägg den 20 september 2012

Av Neta - 20 september 2012 22:16

  20.00 i tisdags bestämde vi oss och bokade en kryssning på Cinderella till dan efter. Har 2 vänner från Fb som jag inte träffar så ofta för en bor i Umeå, och en som jag bara träffat som hastigast i Malung bor i Idre.

Dom är nydanskära i Per-Håkans och åkte 4 kryssningar på raken!!! Hur orkar dom??   

Danskär är ett nytt uttryck som min dotter lärt mig, tror hon mest är det i killar hon dansar med men jag tycker det passa ypperligt på dansband man gillar också.


P-H spelade hop med Wizex och vad kan man säga om dom, ja dels fick vi stifta bekantskap med Annas vikarie, Lina, jätteduktig och jag är imponerad av Tomas Lindbergs röst och hans sätt att röra sig på scen, tror aldrig jag sett en karl så mjuk i kroppen.

MEN det ser lite konstigt ut i mina ögon när 2 pers (vokalisterna) i en orkester rör sig så mycket och dom andra inklusive han som sitter är som statyer. Ja dom rör väl fingrarna hoppas jag men...

Korreografin sitter där, varenda fingerrörelse dom två gör inövat och kommer exakt, allt är perfekt, föööör perfekt men det är väl deras grej och dom är väl (hoppas jag) ensamma om det. Resultatet blir mer ett framträdande än en dansspelning, det saknar totalt känsla och glädje. Man riktigt såg hur dom koncentrerade sig på hur dom skulle röra på sig eller hur sångerskan skulle ta sina toner men dom når inte fram till den där goa publikkontakten. Bättre med orginalsångerskan? Ja kanske något men helheten uppfattar jag så här och fler än jag hörde jag också. Men låter bra det gör det! Men det är inte allt tyvärr!


  Var bra mkt mer folk på golvet när P-H spelade. Dom i sin tur bjuder på sig själva, skojar med publiken och har 100% publikkontakt låtarna igenom. Sen älskar jag alla "gamla" Sannexlåtar man kan gnola med i. Dom är så himla bra!! Ljudet är inte mindre perfekt, men korreografin mer spontan och spelglädjen 100% äkta. En extra egen färja till Micke, han sjunger ju så änglarna gråter.

Resultatet blir 5 färjor av 5 möjliga till P-H men bara 4 eller möjligen 4½ till Wizex.


Färjan ja, ni vet serien på 5an, kommer nog en säsong till för dom var där och filmade igår. Inga normala kryssare vad jag kunde se utan dom där som sticker ut lite.

Var en Abbashow ombord, samma som var med i Allsången på skansen i somras, jättebra låtar så klart men deras framträdande var så där.

Tony Irwing hade både framträdande och dansskola ombord, dansaren Cecilia från Let´s dance var med + ett par som är svenska mästare i moderndans. Ja och han har ju sin stil när han framträder, men verkar ändå rätt "normal" dansare när han blir uppbjuden. Såg ut som när Leif dansar ungefär. Och duktiga är dom allihop, inget snack om det.


Ja vi sammanstrålade iaf med tjejerna jag ville träffa helt spontant i cafét när vi kommit ombord, alla åt vi lite lätt, vi varsin räksallad och dom något liknande tror jag. Nåt glas vin för oss också och sen gick vi upp och bytte om och träffades igen i Fun Club, efteråt tog vi en liten nattvickning och satt och surrade med dom och spridda skurar av lite annat folk till kl var 4.

Sov till 11 åt en frukostbanan i hytten och började sen med en bakpotatis i Tapas så vi skulle vara färdigätna till allt började, dans, show och dansskola. Kramades Hejdå med grabbarna i bandet och Idretjejen, tog den andra med oss i bilen till Cityterminalen då hon skulle besöka sin son söder om Sthlm.

Gick smidigare än vanligt att komma ner på bildäck, inte just mkt trafik på hemvägen heller. Handlade lite i Boländerna och tjejerna hade maten klar då vi kom hem, Leffe och Elle åkte på släktforskningen och C var på Ku så jag var helt plötsligt ensam med kaninen   ganska skönt om jag ska vara ärlig.


Nu är alla hemma igen och jag ska ta itu med lite "måsten"

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards