Mina ord och tankar

Direktlänk till inlägg 13 oktober 2012

Sjukstuga

Av Neta - 13 oktober 2012 00:30

Jodå den kom som ett brev på posten, förkylningen med den vanliga skrällhostan jag alltid får då. Feber och elände också. Veckan har alltså varit lugn, har inte varit utanför dörren som tur var kom syrran ut en dag så lite kul har hänt.

Mammas man fyller i morgon men jag får nog avstå det, vi får väl åka dit efter Es bad på tisdag. Hoppas jag blir frisk till min egen bara, inte för vi firar så mkt och är väl bara mamma som kommer, J har fest i klubben samma helg så han lär inte hinna, festfixare som han är. E kommer ju hem förstås, så vi får väl fixa lite gott plock hon o jag. Stora kontraster från förra året   men å andra sidan var jag så slut då när den dan väl kom så det kanske inte var så mkt bättre.

Mi fyller nästa helg också så det är många nu, sen både Eva i O-hamn, I-B och Leffe i nov. Nästa år blir L 70, hade inte tänkt baluns då men nu la Christine in ett veto. *suck*.


Hänt lite tragikomiska saker här sista veckorna också, för 2 veckor sen var det några "ungar" som ägnade sig åt brevlådesprängning i byn. 7 st på lite olika platser och så klart vår också. Vi har ju inga fönster mot framsidan så det var väl lätt här.


  Inte blev det mkt kvar av vår. Tur ingen åkte förbi i bil eller på moppe just då. Grannen hade stått o rökt på sin altan och såg alltihop, ringde polisen direkt och jag ringde ju strax efter men det är ju som att leta efter en nål i en höstack och hitta dom glinen. Hade varit mkt tjock vit rök också och dom stack så klart upp i backen.

Vi gick inte ut direkt heller för man visste ju inte vad det var för smäll, har ju förekommit skottlossning i byn, inte här men man vet inte. Vi tände iaf upp hela framsidan och L kollade från altanen först. Nu pratar han om att sätta upp lampor med rörelsesensor igen men inte har det blivit än iaf.

Vi "fick" iaf en ny postlåda, alltid nåt.

Ja sen efter kryssningen fick jag nåt konstigt anonymt mail om att vi inte skulle lämnat C kvar på båten, hon hade nämligen betett sig väldigt illa och varit full och legat med flera orkestermedlemmar. Då hade jag ju redan messat m Micke och jag känner ju C, så fyllan kunde vi avstyra direkt och det andra är så absurt så det gjorde mig bara arg. Avundsjuka förmodligen. C hade hört av en kompis samma sak men där är det nog kompisen själv som fantiserar. Skitsnackande tjejer är ett gissel.


Tidigare ikväll var det ett mopedgäng som for förbi och sparkade på postlådan och gapade nåt. Är så ini bomben trött på snorungar!! Vill flytta NU!


Så nu har jag gnällt av mig!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Neta - Onsdag 27 mars 01:06

Med den här jäkla tröttheten märker jag hur min mobilitet försämras också. I synnerhet direkt på morgonen då jag går jäkligt illa. Ont satan då också. Går dåligt jämt och måste alltid hålla i mig nu. Att bära nåt samtidigt försämrar också balansen om...

Av Neta - Måndag 25 mars 22:39


Kom inte receptet med, blir så trött

Av Neta - Måndag 25 mars 22:37


Jag hade spart Chokladvåfflorna Så,dags nu men iaf. Haha! ...

Av Neta - Måndag 25 mars 19:32

Känns som något är fel. Inatt sov jag dåligt men gick inte upp i morse utan sov till 11. Har som ett tryck över huvud och ögon men det är tydligen vanligt vid extrem trötthet. Ringde vc men dom har ingen tid förns i slutet av maj. Fick prata med en ...

Av Neta - Lördag 23 mars 23:33


Stavas det så? Hur som helst så glömde jag bort det totalt. Satt och lyssnade på den här. Jag har inte haft så mkt vallningar, inte alls faktiskt men vet ju hur det kan vara. Spröda och torra slemhinnor dock, inte bara på så känsliga ställen ...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards