Mina ord och tankar

Alla inlägg den 1 januari 2013

Av Neta - 1 januari 2013 15:15

Ja så ska man lära sig nya siffror igen   

Hoppas ert nyår var bra, här var det lugnt. Bara Elle hemma. Vi firade lite med Mi o Ma dan innan som också var vår bröllopsdag, den kom iaf jag ihåg..... men sa inget så klart. L han bryr sig inte ens om födelsedagar hellre längre och köper inte en julklapp, inte ens till sina egna barn. Jag köper från mig, skriver inte ens dit han på paketen längre. Trist för vi andra tycker man ska komma ihåg och uppskatta varandra och han borde ju få sig en tankeställare när han alltid får paket från sina döttrar, nu senast en diskmaskin, men icke.


Mi ringde iaf och undrade om dom kunde komma över och det kunde dom så klart, så jag sa att vi tar lite ost & kex. Det resulterade i att dom "i stället för blomma" hade med sig ost & kex också så det blev mycket på bordet   lite typiskt oss när vi ses.

Dom skulle ju åkt på en kryssning i nyår men måste blivit något fel när Ma försökta boka för priset hade varit över 5000 för dom två och det skulle kosta 1700 inkl mat. Så viktigt var det tydligen inte för dom skippade det. Gick till sonen som nu bor granne med dom igår i stället. Dom vet ju att jag inte vill åka till dom på vintern annars har vi ju firat med dom ganska många ggr genom alla år.

Vi har pratat om en sån 3-darskryss till Visby och Bornholm i sommar och jag tror dom skulle hänga på där faktiskt. Bra också om dom är fler som kan dra mig och Mi är ju stark som en oxe   


Ja vi var hemma igår iaf, tog det lugnt, gjorde en 3-rätters och hängde mest framför Tvn, C var hos en kompis i Karlholm och kom nyss hem, hes och lite sliten. I morgon ska hon med kompisar på kryssning. Vi ska också kryssa senare i januari.


Idag var det ju lite kul på TV både fars, nyårsskarameller och Året med de kungliga samtidigt, så typiskt   vi får väl se vad det blir direkt och vilket vi kollar på i efterhand.


Det här med nyårslöften är jag inte mkt för och serman tillbaka till 2012 var det väl året då jag tvingades acceptera att vänner försvinner när man int hänger med längre. Vissa vänner är int så "goda" som man trott. Jag är ju alltid den som hållit i trådar, donat och fixat vid födelsedagar och alla kommer så gärna med men ingen tar över. Tur då att man har Mi o Ma, B o L, I-B o G med flera som ser lite längre och accepterar saker som dom är. Övriga förtjänar ju inte min vänskap. Släkten är ju inte mkt att hänga i julgran när ingifta "syskon" och barn blir viktigare, då får det vara. Synd om mina döttrar bara det är dom som blir lidande.


Men nu vänder vi blad och gör det bästa av sitsen, ska börja med att koka kaffe   



Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards