Mina ord och tankar

Alla inlägg den 6 januari 2013

Av Neta - 6 januari 2013 23:34

Ja då ska man försöka leva lite vardagsliv igen då, Elle som varit här sen julveckan åker hem i morgon, blir väl tomt efter både henne och Kiwi.

  Jag kallar henne mest för Pip-Larsson, ni som haft marsvin vet precis vad jag menar.

Skruttan kommer nog att sakna henne också, idag slickade hon hela ryggen på henne. Så mysigt att dom trivs tillsammans har sällskap av varann.


E fyller ju år den 14e så dom kanske kommer redan till helgen om vi har tur, så vi kan fira henne här. Hon ville ha fikat med mormor hemma hos sig sen så dom får väl åka dit då, hon packade lite av julkakorna som var kvar så hon har.

C ska gå dansinstruktörskurs i Sthlm fred-sönd, det var det vi kollade när vi åkte och hämtade henne vid båten, så hon vet vart hon ska åka med tunnelbanan och vilken station och framförallt vilken uppgång hon ska ta. Hon ska sova hos en kompis i Märsta så hon slipper pendla ända härifrån iaf.


Har ändrat kanalpaket på TVn också från stor till lagom. Vi hade så himla många kanaler vi aldrig ens tittat på så det vi missar är Disney som C såg ibland och Animal planet som L såg på då och då men kändes inte som nån större uppoffring ändå. Vi tittar inte så himla mkt på TV och kanlal 1-11, 1an o 2an även i HD, svt 24, en Eurosport + Tv4 sport, film och news, barn & kunskapskanalen, discovery, MTV, och axess + lokala kanalerna räcker så bra åt oss och de 300 vi spar kan vi lägga på något annat.


Nu har vi bokat en kryssning den 23e också, Per-Håkans och Larz-Kristerz, tänkte först åka även den 20e P-Hs första men så såg jag att CL ska spela i febr så åker på en sån i stället, vill ju höra dom med nya sättningen.


Annars blir det väl inga större förändringar för att det är nytt år. Ska bli lite spännande på torsdag då jag ska röntga båda handlederna, båda armbågarna och hö axel. Vilken dom jag ska få. Men samtidigt skönt att få veta hur det ser ut, jag ska på röntgen på Elisabetsjh så jag slipper den stora människofabriken iaf.


Ska väl ta bort julen i veckan kanske eftersom C är borta i helgen, är ju bara hon som kan bära kartongerna, men vi tar lite varje dag och låter ljusstakar vara kvar över helgen iaf och ute kan det ju få lysa januari ut, har inget tomterelaterat i år, blev inte av för det var så mkt snö på stegen upp till vinden i julveckan.


Sängdags har det blivit nu!

Hörs en annan dag!







Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards