Mina ord och tankar

Alla inlägg den 14 januari 2013

Av Neta - 14 januari 2013 23:21

För första gången vaknade hon inte här på sin dag, kändes lite märkligt men hon kom redan på fm. Hon ville inte ta ut Kiwi i minusgrader så därför sov hon hemma hos sig och nu har hon precis åkt hem igen.

Hon kom och hade med sig både lunch, middag och en kaka hon fyllt med vaniljkräm.

  Det här bjöd hon sin mormor med make på igår och vi fick en önskerepris, fast ett lager lägre på begäran   


  Av oss fick hon den här klockan, en röd vattenkokare, en kokbok och en rosa bakform i silikon i form av en ros med tillhörande pensel. Av C fick hon 1 timme på Net on net och ett par hundra att handla för. Av mormor också ett par hundralappar. J med familj kommer på söndag, svårt för dom att få till det i veckorna med jobb och träningar.


  Ikväll gjorde vi Sushi, vi har ju köpt några gånger men det var kul att göra själv och inte alls svårt, här kan ni läsa Elles gästinlägg i min matblogg. Nåt inlägg ner.

Vi hade fått tipset av Mi o Ma att göra på gravlax och det blev verkligen bra. E hade med sig några Crabsticks och jag hade räkor hemma sen tog vi avocado och gurka. Glömde paprika som jag tänkt ha men det får vi ha nästa gång. Till C som inte äter skaldjur o fisk gjorde jag med tjälknöl, till dom i rullarna kanske man skulle haft nåt fruktigt.


  Vi gjorde både rullar som ni ser på bilden och bollar & kuddar, E hade köpt en smart form man gör 5 kuddar i på en gång och jag gjorde bollar med räkor i.


Kollade på Idrottsgalan med ett halvt öga under kalasandet och nu har hon åkt hem, det är ju vattengympa för henne tidigt i morgon.


En trevlig och fnissig dag fick vi iaf.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards