Mina ord och tankar

Alla inlägg den 20 januari 2013

Av Neta - 20 januari 2013 22:16

Idag är temperaturen ganska normal ändå, varit mellan -2 och -4 men igår och i förrgår var det polarkyla, som kallast -23. Märks direkt i min kropp, har ju ingen ledvätska och jag stelnar direkt. Hängde ändå med in till stan i fredags och storhandlade innan vattengympan och hade tack vare det då stora svårigheter bara att ta mig fram inne i badet sen med kryckorna mellan duschen och bassängen. Så kommer man i bassängen och så känner man hur allt bara släpper, fy farao vad jag mår bra av det där.

Var ensam i bassängen så kunde även simma några varv men blev ganska trött och var bara i en timme.

Helt slut efteråt också då jag kom ut i kylan igen.

Vi hade bestämt oss för att köra med hämtmat och stannade vid vår nya pizzeria nere i Tibble, jag tyckte det lät så fräscht med kebabpizza där det låg en massa "grönfoder på så jag tog en sån och det gjorde Elle också som varit här i helgen.


    Om vi säger så här, vi hade lätt kunnat köpa en pizza till hela familjen, den var bara något mindre än en familjepizza. Lagret med fyllning var ca 3 cm rent kebabkött på sina ställen. Den räckte utan problem 2 dar och då åt Christine av den på lördan också.


På lördan for vi till Ikea och Rusta, även en sväng till Nelins för E skulle ha grönsaker och frukt till dagens "matiga fika" hon ville bjuda sin bror och hans barn på. Dom kunde ju inte komma i måndags då hon fyllde. Hon hade bakat chibatabröd i veckan och nu gjorde hon en liten påläggsbuffé med skinka, kalkon, salami, massa ostar, räkor, grönsaker och frukt.


  Sen gjorde hon denna skapelse i morse, ljusgrön frosting med bl.a färskost och melonsmak i som hon piffat till med blommor och blader i marsipan, hela tårtan som var gjord på chokladbottnar (färdigköpta) med hallonfyllning såg ut som en näckrosdamm. Blev uppskattad både av barnen och oss vuxna.


Igår fick Mi o Ma ett barnbarn till, deras tredje och sonens andra barn, en liten Emil. Pratade med Mi på em och då skulle dom gå ner och titta på underverket. Såg en bild på Fb sen när Clara satt med lillebror, och såg nästan euforisk ut. Grattis Johan och Rebecka!


En bra helg som följs av en vecka och en helg med ännu mer trevligheter.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards