Mina ord och tankar

Alla inlägg den 7 februari 2013

Av Neta - 7 februari 2013 22:46

När jag efter flera års sjskr började på förvaltningen så konstaterades att jag bara skulle kunna jobba halvtid och jag fick 50% sjukersättning som det heter nu det som förr var sjukpension.

Samtidigt så fick jag varje månad lite pengar från Afa-försäkringen. Jag trodde då att om man blev sjskr igen så skulle man inte få ersättning därifrån då.

Men så hade jag fått ett inlägg här på bloggen från en Julia som tydligen bedrev någon slags uppsökande verksamhet, letade upp sjukskrivna den vägen helt enkelt, så jag gick in på hemsidan. Fyllde i mina uppgifter och vilken min arbetsgivare var och så var det inte mer med det. Idag fick jag ett brev därifrån att jag skulle få 12% av sjpbeloppet för en tid av knappt 1 år.

Tänkte att det lät väl int så mkt och fick nästan en chock när jag upptäcker 5. 700 kr på kontot därifrån som var insatta igår.   

Jag fattade ingenting, men jodå det kom ett insättningsbesked på posten idag också. Blev så himla glad för nu kunde jag dels stötta E med lite pengar, hon hade mkt räkningar denna månad och sen betala en räkning som kommer så här års varje år men som jag förtränger lite. Den brukar vara runt 4 000 så jag bara betalade den och hade ändå pengar kvar. Sååå jäkla skönt, men jag har nog inte fattat det riktigt än   

Ja sen fixade jag faktiskt månadsbetalning och autogiro på den där utgiften av bara farten nåt jag tänkt på så länge men som bara inte blivit av.

Så det blir väl lite extra gott i helgen kanske, få se vad vi hittar på när vi handlar i morgon.

Har haft, förutom de svullna fötterna, fruktansvärt ont i min "ostabila" axel idag så jag har inte gjort många knop för övrigt, C jobbade inte idag, tror hennes ledsagartjej hade annat för sig, och då kunde ju hon hjälpa mig istället.

Tror jag tog i för mycket häromdan då det var mkt hårda saker att skära och hacka till middagen + köttfärsblandning och mer behövs inte för min onda axel. Kanske jag legat lite tokigt på den i natt också för jag vaknade med värken. Men nu har jag gått utan kryckorna inne, kan ju hålla mig i lite inredning i stället och faktiskt både hållt den varm och vilat den så mkt jag kan. Tycker det känns lite bättre iaf.


Eftersom vi missade kryssen i tisdags så bestämde jag mig för att boka en dubbel den 19e i stället men den extra på den andra båten    det får ju inte bli för smidigt. Då kostar den hytten bara 10 kr nu!!! Varför har man inte fler sånna här turdagar?    Så nu åker vi dan innan också till Stensons, nu ska jag käka vätskedrivande varje dag jag ska vara hemma till dess. SKA kunna åka på dom här. Hoppas namnegrannen kan vattna kaninen.


Tror skorna går på i morgon också efter 2 dar med medicin. Annars får jag väl ta raggsockor och skoskydd :D


Ha en trevlig helg alla!

önskar hon med halm i skorna (funderar på om jag ska köpa en triss också)   

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards