Mina ord och tankar

Alla inlägg den 8 februari 2013

Av Neta - 8 februari 2013 23:36

Det är skillnad efter 2 dar med vätskedrivande och då har jag svagaste sorten.


  Tisdags   Idag, lite svullen i vaderna fortfarande.


Vi har fått massor av ny snö senaste dygnen men det är inte särskilt kallt, håller sig + eller -2-3 gr. Det lockar dock traktens bilburna ungdom att sladda kring på gamla E4, en av nackdelarna sen motorvägen kom. Tar en himla fart och sladdar precis nedanför oss mellan macken och Industrivägen, skulle nån komma med lite fart från nåt håll så smäller det nog.


  Fick hem det här i veckan, sockerärtor, piplök, röd salladslök, blandade färger av mangold och machésallad. Igår beställde jag lite mer, dill både en som var bra till krondill och den vanliga, slät persilja, squash och ramslök. Fick ju några plantor ramslök av kompisen i skåne och dom trivs så bra så nu ska jag försöka så lite mer, det är ju dekorativt också, sen kan man använda den till så mkt. Längtar tills jag kan börja så i mina pallkragar igen. Tomater, gurka och paprika köper jag i plantor när det går att ha i mitt lilla väggväxthus. Brukar ha nån planta brytböna också men det hinner jag nog fixa till det är dags.

Elle har ju så fin altan till sin lägenhet och sonen gjorde en så bra låda åt henne på ben som han klädde med frigolit tror den är 60 x 120 cm så hon har lite odlingar också, jag delar med mig lite frö, och hon ger mig också. Sen har jag ju lite lådor i varierande strl och krukor lite här o var med blommor. Längtar till den tiden.

    Till den första vår/påskkrukan man gör till pellisar och fuchsiorna.


  Här är fredagsmyyset, vi var ju själva ikväll så vi unnade oss en färdiggrillad kyckling från Hemköp, bara 29 kr den här veckan sen skar jag upp en mozzarella + lite frukt o grönt, lite lyxbröd också. Kunde inte gå förbi långfranska för 5 kr på Gränby idag.   Köpte en färsk ananas också, så gott på en plocktallrik så här.


Stina är ju i Gävle i helgen, sjunger gospel med kören och avslutar med konsert med bl.a Sonja Alldén på sönd kväll. Elle kommer i morgon och tittar på melodifestivalen, hopps det är bättre artister än förra veckan men det verkar så. Då ska vi göra sushi, pensionärsssushi som en del tyckte   Vi har också köpt Misosoppa, Tofu och Edamame idag men mer om det i matbloggen i morgon.


Nu är det dags att knö ner sig i bolstren!



Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards