Mina ord och tankar

Alla inlägg den 10 februari 2013

Av Neta - 10 februari 2013 23:31

Hua, snöoväder med klass 1 varning här runt och för 08-orna nu i natt och i morgon. Minus 6.4 gr på termometern nu vid 23-tiden. Jag är glad att jag inte har något så jag måste gå ut i morgon.

L börjar bli ordentligt trött på snöskottning också.


Jag känner mig lite down, vet inte varför har inte hänt nåt tråkigt alls känner mig bara less i största allmänhet. Tom liksom och med en grymt värkande axel.


Elle åkte hem idag och Stina kom hem från Gävle med ett stort leende på läpparna, ett trött stort leende, hade nog inte blivit så mycket sömn. Hon hade träffat och pratat med Sonja Alldén, stort för henne. Inte självklart heller ju när man körar med 400 till. Synd att vi inte kom iväg men det går fler tåg, jag hade inte klarat det idag heller.


Ja nu står vi inför sportlovsveckorna, det är väl västkusten som börjar denna vecka, vi har nästa och tror skåningarna brukar ha med oss. Sen Sthlm och Gävle-Dala v 9 och längre norrut v 10 och kanske till o med v 11 för en del. Sen ska det väl för 17 vara vår.


Man kommer ju från det där lite numera, vi åkte ju alltid till Sälen förut men vi har kommit av oss med det också. Jag skulle vilja åka bort över påsk men det är svårt hitta stuga så här sent, vill ju helst upp mot Dalarna. Inte till dom större skidorterna men gärna till nån liten söt stad. Tänkte Leksandsstrand men vi får väl se. Det är dyrt där och man vill ju vara torsd-månd isf.


Fötterna fortsätter att vara bra, funkade dock inte med att fortsätta ta urindrivande varje dag som jag tänkte, jag blev alldeles darrig. Provar varannan iaf fram till kryssningarna. Å vad jag längtar, få äta gott, träffa trevliga människor och bara vara. Handla lite goda drycker i taxfree, det förrådet behöver fyllas på, det är "någon" som gått hårt åt Martini Rosén och på den är det specialpris nu, 2 litersflaskor för iaf under 200. Minns inte exakt. Ölen är också slut och sist köpte vi ett flak med cider, kanske blev inte det jättemkt billigare än systemet men väldigt bekvämt att ha hemma så. Tjejerna dricker ju det när vi dricker vin, fanns dock bara päron i 4.5%


  Ja och på torsdag är det "Alla Hjärtans Dag" igen, vi brukar göra någon god mat och duka lite fint, E kommer hem så klart. Köper inte något just. Jag brukar göra kort som jag mailar ut till vännerna. Tjejerna fick nåt litet när dom var yngre, men inte nu mer.


På lö ska Stina ha sin 20-årsfest, ja hon fyller då också, herregud sen kan man skicka henne också på systemet.    men den här veckan får väl hon och syster hennes fullt upp, E har lovat hjälpa till. Få se om jag blir betrodd med det också.... L får väl stada kanske   

Ska vara öppet hus med en massa plockmat och tårta eller cupcakes, allt är inte spikat ännu. Amerikanskt tema är det iaf. Blir nog kul, jag gillar när man har så släkt o kompisar kan komma samtidigt.


Nu ska jag iaf försöka komma isäng, hoppas jag känner mig mer alert i morgon när jag vaknar.





Av Neta - 10 februari 2013 14:31

Vinn ett halsband på facebook, gå in på "Elles smycken" gilla och dela den här bilden.   Skriv även en liten kommentar om varför just du vill vinna.


Halsbandet är 70 cm. Metalldelarna är nickelfria. Du får dessutom 20% på hela sortimentet till och med torsdag 14/2. Du kan även göra specialbeställningar och önskemål om fäger till den rabatten. Bilder finns på facebook men även lite grann på www.ellessmycken.se


Nedan ett ex på hennes pärlsmycken du kan få i nästan vilken färg som helst, halsbanden som du själv kan bestämma längd på efter halsmått kostar 100 kr med vaxade glaspärlor (pärlemo) och örhängena 60 kr. (Jättebra för mig som är lite kraftigare över halsen.)

Beställer du matchande halsband och örhängen i ett set kostar det 150 kr.

Hon gör även med sötvattenpärlor, också i färg och blandade med både vaxat och sötvatten.

Blandat kostar halsbanden 200 och örhängena 75 kr och ett sånt set 250 kr.

Rena sötvattenhalsband kostar 300 kr och örhängen 100 kr, set 350 kr.

Berlockhalsbanden 100 kr och där kan du få välja mellan flera kedjor.

Armband i vaxade pärlor 50 kr.


Fram till torsd  - 20% på allt. Kontaktuppgifter finns på hemsidan.

Hon gör även brudsmycken.


Jag brukar beställa när jag köpt nån ny top och får då jättebra hjälp med färgförslag ton i ton. Man kan maila foton på färgerna i ett tyg och få förslag.

Jag har matchande örhängen till alla mina halsband men även några neutrala jag kan ha till allt. Använder det vita och vit-marina mest.


 


 


 

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards