Mina ord och tankar

Alla inlägg den 7 mars 2013

Av Neta - 7 mars 2013 23:03

Jag ska skärpa mig och skriva oftare.   


Ja nu har man fått börja dra ner persiennerna på nätterna, vill inte vakna före 7 med solen rakt i ögonen ... jo så är det, jag är ju kvällsmänniska och ligger sen och trynar till halv 9-9 varje morgon. Men efter att ha gått upp 5.45 i massor av år tycker jag att jag är värd det.   


  En morgon råkade jag dock vakna precis när solen steg upp över sjön, har lånat den här bilden men himlen var precis så här glödande men jag vaknade av att det "kluckade i öronen" och när jag åtgärdat det var det här ögonblicket över och himlen var "bara" rosa igen. Älskar den här tiden när man kan få se lövlösa träds kronor mot vackra himlar. Jag har ett par gigantiska björkar i det blickfånget och nån gång kanske jag får det på bild också.


Vi har ganska mycket snö kvar ännu men man ser för varje dag hur det sjunker ihop så vi hoppas ju på en snöfri påsk, har väl börjat lite med inhandling av sticklingar också så hoppet lever. Ska skicka upp L i skogen endera dan så vi kan få lite vippris på altanräcket, det hör till.


Jag har fått mer pengar från afa, jo till o med några hundra mer än sist.   Så nu har vi äntligen kunnat slänga ut pappas gamla tjock-tv och köpt en ny. Senaste gångerna höll man tummen för att den gamla skulle fungera den hade börjat tjuta nån minut då man satt på den och vi var livrädda för brand sen grannens tog eld så vågade knappt gå därifrån.


  Har varit och provkört denna också som numera går under namnet Grålle, på skärtorsdagen får jag hem den. Provkörde på industriområdet runt hjälmedelscentralen på knagglig tjockis, lite läskigt var det ju men den går ju bara i promenadtakt. Ska iaf bli skönt att kunna gå ut när jag vill utan att känna att någon måste dra mig. Hänga med namnegrannen på hundpromenaderna och kunna åka in i skogen om jag vill, tog så klart terrängdäck.


Vi hade lite funderingar på Leksand i påsk men det verkar som vi får avstå det, Malin kunde inte ta hand om djurvattningen och det funkar inte att ha båda med. Misstänker att släkten är lika ovillig att komma hit då som i julas men vi får väl fira på annat sätt. Tänker inte krusa dom nåt mer. Samlar väl barn och barnbarn en av dagarna men skiter i resten.


Vi har varit på vår första dagkryss i veckan också, åkte med ett par från Sthlm som vi lärt känna på andra krysser och gm facebook, himla trevliga och goa människor verkar det vara iaf. Kul med nya vänner.

Bilresan till Kapellskär är 11 mil och var väl lite dryg när man skulle hem men å andra sidan kostar parkeringen 30 kr och kryssningen 35 kr i normala fall, denna gång fixade dom fria kryss. P-H spelade och vi firade Björne som fyllde 25 eller nåt...   

Va lite nostalgi för oss att åka den vägen igen dels förbi Marholmenavfarten, förbi "vår" affär och sen tog vi ett varv i Norrtälje också för vi behövde tanka. Hänt mycket i den stan och vi ska nog ta oss en tripp dit en dag och strosa omkring. Bara vid Flygfyren hade det kommit en massa nya affärer.

Kryssen är iaf 6 timmar med musik och underhållning hela tiden, vi åt paj till lunch för 41 kr styck och den kan man inte klaga på varken smak eller prismässigt. Vi kommer nog att åka igen, enda nackdelen var att det är långt att gå mellan terminal och båt, både för L som måste dra mig och för E blev det riktigt jobbigt ia då vi skulle av.


I helgen som kommer ska vi på trädgårdsmässan i Kista och sen får man väl kolla på mellon, hade tänkt bjuda över Mi o Ma men dom ska vara barnvakt, misstänker att deras son som fyllt 30 i veckan ska ha fest.


Har hänt lite med eventet också, vi har blivit sponsrade med massor av saker till fiskdammen och de sjuka barnens goodiebags, lite kul har vi ordnat för "de friska" barnen också men vi har nästan skippat trollkarl, barnunderhållningen är för dyr helt enkelt och ingen av dom har velat sponsra, det kommer ju finnast 4-5 barnsaker ändå och vi har fixat dit både ambulans och annat nyttigt dessutom som är lika kul för både stora och små   

Funderar på nån timmes allsång men svårt att få till det där också, måste ju vara rätt person.

Nu avvaktar vi den nya artisambassadören som RMDH har ordnat och ser vad hon kan göra för oss.

All marknadsföring är iaf sponsrad och det känns så himla bra, var ju en tung post. De flesta utövare som är klara sponsrar ju också 100% så har vi tur är det bara tillståndet och STIM som kommer kosta. Dessutom har vi några tusenlappar i pengaspons till resor och annat. All fika och mat till utövare och volontärer är också sponsrat. Elle har varit en klippa där när jag inte orkat eller haft för ont har hon tagit över. Hon gör dessutom affischerna, det är ju liksom hennes område.

Nu hoppas vi bara på lagom fint väder och att folk kommer så vi får in lite pengar till huset. www.ronaldmcdonaldhus.se


Köp gärna armband och pins från hemsidan eller där på eventet. Finns även här.


Nej nu börjar det bli sängdags, ska upp i morogn för arbetsterapeuten kommer hit och hjälper mig fylla i ansökan om garage till Grålle och hämtar min duschstol, har köpt en egen pall från Etacbutiken som är både smidigare och lättare.









Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards