Mina ord och tankar

Alla inlägg den 9 mars 2013

Av Neta - 9 mars 2013 23:59

  Ja vi for till Kistamässan i morse, jag var helt "död" då kl ringde, vaknade 4.30 i morse och kunde sen inte somna om, men svimmade av strax efter 8 och kl ringde 8.30

Raglade upp och fick väl i mig en kopp te iaf och var väldigt glad för att jag gjorde matsäcken igårkväll.

Somnade före stan när jag väl satt mig i bilen och var väl lite lagom nyvaken då vi kom fram   C jobbade med mig idag (ledsagare) så hon och jag väntade i entrén medans L åkte och parkerade.

Det var himla mkt folk mest vid växtförsäljningen förstås men fanns mkt mer än så. Sugen blev man på många saker där, vi dreglade väl lite över smidessaker bl.a mönstrade bollar i just det matrialet  man ska ha marchaller i. Såg också en urläcker droppe för samma ändamål bara gjord i smidestrådar. Ska frossa i broschyrerna som kvällslektyr ett tag nu.


Lyssnade på ett intressant seminarium om Terra preta - den svarta jorden. Hur man kunde jordförbättra långtidsverkande med krossad grillkol av bra kvalité som t.ex Änglamarks. Man ska helst blöta den med gödning, gärna urin "gullvatten" före (får väl skicka ut L och "slå en båge" )    och första åren kan man blanda i lite kompost också men annars är det bara mylla ner och det ska hålla flera år. Låter ju klart intressant. Googla det gärna och läs, kommer även lite om det i nästa nr av "Allt för trädgård". Funkar även i krukor, t.ex för begonior som man kanske spar i flera år.


Lyssnade även en stund på Bosse Rappne från "Äntligen hemmaprogrammen" om hans jobb på Ulriksdals slottsträdgård där han är 3e generationen trädgårdsmästare, han är även född på gården och bor där med sin familj. Han pratade lite om kompostering och frösättning.


Det var tur vi hade mat med oss för det var köer i det oändliga till matställena och riktig huggsexa om borden. Till och med där platserna för medhavd matsäck var fick folk sätta sig med sina brickor med köptasmat. Vi fick ett bord till slut iaf.


Efter 4 timmar var vi rätt nöjda och for hemåt, hämtade Elle som var jätteledsen, hennes extrafrys hade gått sönder men hon komm ed hem iaf och vi fixade mat tillsammans och hon hade med sig chokladfondanter hon gjort idag. Dom avnjöts till mellon med hallon och glass.


Mellon ja, jag tycker de flesta bidrag var hyfsade i år. Åh jag har fått en väldig respekt för personen bakom "Bananen" sedan jag såg och hörde honom prata med de sjuka barnen på KS. Han har själv mycket i sin ryggsäck har jag förstått och det är en väldigt rar, empatisk och ödmjuk person som gömmer sig bakom "pajasen", jag led lite med honom ikväll hade unnat honom att komma bättre.


Hade väl själv hoppats på David Lindgren, vilken entertainer han är, märks att han har en gedigen vana av sång, musik och dans. Hade lite svårt för låten först men den vinner i längden som så många andra.


Unnade också Robin att vinna han är kanske inte "så färdig" som artist ännu men tror han kommer att gå långt. Han känns så äkta på något sätt också.


Sen tycker jag programledarna varit ypperliga, Gina med sitt naturliga sätt och Danny charmig på sitt sätt, inte så slipad så klart men för att aldrig nånsin gjort det innan tycker jag han klarat sig utmärkt. Alla har vi ju varit nybörjare.


Nu mitt i natten är L och försöker rädda det som räddas kan ur Es frys, lite tar han väl hit och sen skulle hon väl rensa i sin köksfrys lite så dom håller på med det nu, det är många minusgrader här så hon kan ju packa sin kylväskor fulla och ställa ut på altanen också.


Själv ska jag varva ner nu och hoppas på en bättre natt än den som gick.


 



Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards