Mina ord och tankar

Alla inlägg den 4 april 2013

Av Neta - 4 april 2013 23:17

Idag gjorde vi något jag saknat ett tag. Christine och jag gick på stan. Vi åker ju mest till Gränby eller Stenhagen men idag fick jag kolla i skyltfönster, vara med när hon letade vardagströjor och äta glass i solen. Folklivet har dock ändrats mycket och jag blir lite obehaglig till mods över alla dessa tiggare.


Blev dock irriterad över framkomligheten med rullstolen. Sluttande trottoarer, rännor var 10 meter och all denna sand som låg kvar. När man behövt sanda så mkt som denna vinter kanske man ska ha större beredskap för att ta bort den i omgångar. Livsfarligt för alla cyklister ju och sånna har vi många i Uppsala.

Sen alla dessa kanter och stendekorationer, vet inte hur många ggr hon fick vända rullstolen idag. Dom mindre hjulen i fram klarar inte kanter eller rännor. Man måste väl för 17 kunna leda bort vatten på andra sätt än rännor. Dräneringsrör under gångvägarna kanske??

Tror jag ska erbjuda Gatu & trafiksektionens planerare i kommunen att låna rullstolen en dag.


Elle hade Hab-planering med sin sjukgymnast idag och efter det skulle hon till sitt nya jobb en stund. Mellan där behövde vi få i oss något. Men vi nobbade alla överfulla uteserveringar, gick för en gångs skull förbi Café Linné och fortsatte ner till ån.


 


Vi var inte precis ensamma där idag, bryggan utanför Fjellstedska var ganska full. Här intog vi kaffe och skinkmackor i solen. Svårt nu att tänka sig att här ska det forspaddlas om drygt 3 veckor. Änderna fixade bubbelpool emellanåt och det såg ut som dom hade lite vårkänslor.

C och jag satt kvar en stund efter att E måste till jobbet och gick sen på den lutande trottoaren på Svb-gatan upp mot gågatan. Hade vaknat med värk i "fel" axel och öm nacke, den blev inte precis bättre av den promenaden men ändå så härligt att få "gå på stan"


Började med lite måsten som apoteket. Sen upp på Gina för C hade hittat presentkortet hon fick i julklapp. Hon hittade bara 2 tröjor men dom kostade 49 kr styck och det gjorde ju inte ont på något sätt   Sen var vi på både New yorker och H & M. Hann till och med in så jag fick dregla lite inredning på Åhlens innan E ringde och sa att hon var klar. Så då for vi ut till Nelins och shoppade lite grönfoder.

Ingen P-H-buss stod det där heller ;)


Väl hemma så gjorde C maten, Tacosoppa för E o L var på släktforskningen. Sen har jag bara degat framför TV:n, kladdat lite här och pratat lite på fejjan.


  Hittade på prickiga underlägg när jag tog bort påsksakerna. Passade ju bra till mina gulprickiga påskservetter ;)


Nu ska jag sova iaf, möten på tfn i morgon och lite fix inför eventet.



Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards