Mina ord och tankar

Alla inlägg den 10 april 2013

Av Neta - 10 april 2013 11:03

Idag är jag trött. satt och grejade igår kväll och hade bestämt mig för att avsluta dagen runt midnatt då jag kom på att jag skulle kolla in ett TV-program jag missat, ja då gick det en timme till och sen när jag väl kom i sängen ville jag ju bläddra igenom tidningen som kom igår lite. Sen kunde inte jag sova. Vet att jag fortf var vaken vid 03 iaf sen blev jag väckt 6.30 Låg och snurrade och försökte somna om men gav upp vid 8. Får väl ta mig en lur idag kanske.


      Snön sjunker mer och mer för var dag nu och de bara fläckarna blir större. Första och andra bilden är tagen i det som kallas "Gropen" för det är en gammal grusgrop dom fyllt igen ooch byggt på och ligger bakom vår gata. Sekunderna efter jag tagit den där bilden kom 2 rådjur skuttandes, totalt orädda.

Slogs också över hur dött det är på dagarna i det där området, lekplats och pulkabacke ligger öde och man ser inte en själ. När mina var små var vi där jämt säkert 4-5 mammor med våra barn och dagbarn. Vi tog ut både lunch och mellis och bara var där. Passade barn åt varandra så man kunde cykla upp och handla utan dom. Vi var som ett stort dagis och bangade inte regn heller. Kanske var ute lite kortare då och om det var kallt på vintern men vi var där både för- och eftermiddag. Men idag är ju dom yngsta i 20-årsåldern och alla föräldrar jobbar, ingen är kvar som dagmamma heller. Verkar ha varit dåligt med återväxt också ;)


Nu längtar jag verkligen efter min Grålle, den skulle ju kommit på skärtorsdagen men då var det för mkt snö kvar, och fullt med is i garagenerfarten. Ringde arbetsterapeuten igår men hon är sjuk.   och bestämmelserna är sådana att hon ska vara med vid leverans. Men vill ut på dagarna nu, C drar mig gärna i rullen men nu vill man ju ner på bryggan och kolla islossningen, ut i spåret och kolla vårblommorna m.m Dit ner går vi inte hon och jag för det är lite mycket lut där och blir tungt och dra.


Längtar efter att få ta med frukostkorgen och tidningen till bryggan, vi ska göra nån abrovink så jag kan hänga en sån hopfällbar stol på scootern. L tyckte jag skulle fixa drinkhållare till den också   men då kan man ju åka dit för fyllekörning kanske.    Drömde i natt att jag var ute och åkte på den på syrrans uppfart, undrar hur jag kom dit    man sätter sig inte och åker 2 mil på den precis.


Nej nu ska jag ta mig ut i solen   





Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards