Mina ord och tankar

Alla inlägg den 13 april 2013

Av Neta - 13 april 2013 17:52

Före jul nån gång när Fk fick alla intyg om SLE så ringde ju min handläggare och tyckte jag skulle söka hel sjukersättning, det som förut var sjukpension. Jag drog ut på det där för man har ju hoppet om att bli bättre och komma tillbaka, det är ju vad man vill iaf. Men jag sökte till slut och blev uppringd av en handläggare som så klart var en annan än min. Det har jag ju skrivit om här.


Igår fick jag beslut om att det är beviljat och det från juni som jag sökt. Men så klart beräknad på samma grund som när jag fick den på 50% 2004. Jag har ju iaf jobbat i nästan 5 år totalt sen dess och fått inkomsten höjd också men det räknar dom alltså inte med. Helt sjukt kan jag tycka. Men vi ska väl tryckas ner och veta vår plats vi som haft mage att bli sjuka. Jag betalade skatt för nästan dubbla inkomster under de 10 år jag hade vårdbidrag för E och jobbade samtidigt, hette så vackert att all pensionspoäng räknades men det gäller ju inte i förtid.


Bedömningen lyder  "Fk bedömer mot bakgrund av det sammantagna medicinska underlaget och övrig utredning att arbetsförmågan är stadigvarande helt nedsatt p.g.a sjukdom i förhållande till alla arbeten på arbetsmarknaden. Ingen ytterligare rehab bedöms kunna leda till förbättring."

Ja men det har den ju varit i stort sett hela hela sjukskr.perioden, har stått så på varenda läkarintyg. Vad är nytt liksom? Varför måste hon då uttrycka sig som hon gjorde i telen och fråga alla dom där frågorna. Blir så jäkla trött.


Jaja det får väl gå och det som är positivt ä ju att man slipper nya bedömningar var 3e månad nu, äntligen kanske man kan få leva i lugn och ro. Men lite ångest är det ju. Framförallt över ekonomin.


Får iaf scootern den 25e och det ser jag fram mot, ska ut med dotra och kolla bästa vägen mot sjön och stora badet. Blir ju en helt annan frihet nu. Blir som att kunna cykla igen.


Med eventet har det varit 2 steg fram och 1 tillbaka nu ett tag, mest smågrejer men jag blir galen när saker inte går 100% i lås och folk som inte kan svara på mail. Grrr... Programmet är iaf klart och ingen mer har hoppat av. Kan klara mig med dom volontärer jag har men skulle behöva nån till ifall det är nån som hoppar av sent. Snart ska vi ut och titta ordentligt på Holmen också.


Försöker hitta "knallar" dit, vill ju ha lite som är kul för alla men verkar som det är för kort tid att stå så få timmar. Inte många som är positiva. Men ett par tre ska vi väl få hop iaf.


Har haft jätteproblem med hö axel igen, så pass att jag inte kunnat stödja med kryckorna så fått linka fram utan inomhus och hålla mig i möbler och inredning igen, gick inte ut på 2 dar och det känns när det är så soligt o fint som det varit. Ont i ena knät har jag fått av det också. Igår och idag har det varit lite sämre väder och nu regnar det, inte mycket men ändå. Är ynka 2 plusgrader.

Igår åkte jag med in till stan iaf, bet ihop och gick till o från bilen. Ont som f*n sen.


C åkte till Hallunda och dansade med sin ställföreträdande bror igår, en kompis till den biologiska. Kom hem med senaste nattbussen i natt som gick 02.20 från stan. Jag pratade med henna hela bussresan, det är ju den där Tierpsbussen dom ibland tvingats ha vakter på natturerna men inatt var det lugnt. L gick för säkerhets skull ut och mötte henne vid hpl också då det varit lite stök ute.

Elle var här på kvällen och vi testade göra lite mysmat med filodeg se matbloggen en slags rulle med färskost, sparris och räkor. Blev jättegott.

Hon åkte hem vid 21.30 sen kollade vi utröstningen L o jag. Tycker dom kunnat rösta ut Hollywoodfrun i stället, hon dansar ju som en skurkäpp.


Nu ska jag försöka ta hand om min värkgnolande kropp, C var precis upp och bäddade rent åt mig. Ska försöka somna lite halvtidigt ikväll för när jag är vaken så länge som det blivit nu två nätter så sover jag inte mer än 3-4 timmar.





Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards