Mina ord och tankar

Alla inlägg den 15 april 2013

Av Neta - 15 april 2013 15:57


   


Kolla noga på dom här bilderna, gjorde dom stora så ni ska se. 

Ser ni att dom tagit bort ett stort träd som skymmer vår sjöutsikt på sommaren.     Hur många gånger har inte vi skämtat om att gå dit och spruta Round up på det. Så plötsligt så händer det.

När jag sitter vid datorn har jag skrivbordet går fram över ena fönsterhalvan så det är precis i min blickpunkt när jag lyfter blicken.

Det är en Sälg så är det någon som vill göra sälgpipor ska ni nog tigga en bit av en gren för det där är det första trädet som slår ut, och det tidigt så det är savfyllt som 17 nu.   


 


Ser ni planket ovanför vårt skitiga husvagnstak? En skitig driva med en våt fläck bredvid på planket. Den drivan var nästan vid hörnet vid 10 idag och jag ser skillnad varje timme.

Det går fort nu fast solen strejkar idag. Men iaf 8 gr.

Längtar till jag får vara arbetsledare i trädgårdsstädning, hänga ut första tvätten och börja pilla med mina örtväxter. Men än är det för lerigt och man förstör gräsmattan om man börjar härja därute. Har ju inte varit nån tjäle i år. Var sak har sin tid även om man vill börja typ nu.

Vi hann inte ens klippa hallonen i höstas. Tror ni man får dålig skörd nu? Men björnbären klipper vi på våren, fast dom blommar ju inte förrän runt midsommar. Annars sköts dom ju lika.


Just nu börjar det ljusna lite, ser ut som solen försöker iaf. Nog för att vi skulle behöva en rejäl störtskur, sen lite sol och blåst på det. Men inget man kan påverka ju.


Nu kan ni gå in på Guldsladdens hemsida eller deras facebooksida och nominera ett band, en musiker eller en låt. Dansbandspublikens eget pris. Stina som har det.

Jag försökte nominera P-H till Årets floorfiller, men det gick inte för det skulle vara en speciellt bra låt med ett band. Å vilken ska man välja då? Alla deras är ju bra.

Får väl nominera dom som Årets orkester men då är frågan i vilken kategori? Mogen eller modern?

Mogna män som spelar moderna låtar eller ett modernband som spelar mogna låtar? En del har ju några år på nacken. Knivigt blir det.   


I rättvisans namn får ni väl gå in och kolla på Elles smycken också då här eller på facebook finns kanske nåt fint ni vill ha, annars gör hon på beställning allt vad ni vill ha, man kan skicka tygprov om man vill ha till någon speciell blus t.ex Just nu gör hon brudsmycken vet jag.


Nej nu ska jag sluta svamla och hämta en kopp kaffe.   

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards