Mina ord och tankar

Alla inlägg den 28 april 2013

Av Neta - 28 april 2013 18:08

  Tog scootern ner till dotra idag men först fixade jag lite på altanen


               


Satt ner mina penséer i korgen till Välkommenskylten, bellisen i lådan utanför dörren och satt mina stjärnöga, blev fint med dom vanliga vita och de lite glesa rosa tillsammans. Ska plantera om ampeln också men det får vara så länge. Ville kunna göra annat idag också.



    Elle har också en välkommenskylt med blommor men hon har 2 korgar på höjden. Utanför hennes altan blommar violer nu, så fint och på gräset utanför har hon både vårlök och scilla i gräset. Hon bor ju som med trädgård fast hon inte har det.


Gick bra att scootra, hade trott det skulle gå lite fortare än det gjorde på högsta bara.   Vi har ju långa gator här och det vore skönt att kunna gasa på lite. Lite läskigt i backarna, vi bor ju på åsen, tar nog ett tag innan man lär sig att det inte går fortare nerför. Lite läskig känsla.


Isen har gått idag, va iofs bara lite mitt i sjön kvar men nu ä det helt öppet. Lite varma dagar nu i maj tack så kanske jag skulle kunna morgonsimma lite i juni. Tänk er själva att nu skulle jag kunna ta med mig både frukost och tidningen, äta frukost nere vid badet efter en simtur. Läsa tidningen samtidigt medans man torkar. Gissa om jag längtat efter det. Maken är trög att få med på det men nu kan jag ju själv.  


Jaja vi får väl se om det blir så, nu ska jag iaf utfodra min familj.   







Av Neta - 28 april 2013 01:07

Upphör aldrig att förvånas över folks åsikter trots att dom har noll inblick men skönt att jag har haft rätt magkänsla iaf. H*n är lite "egen".
Snackar så klart om facebook hur folk tror dom känner mig och min familj utifrån det vi skriver. Har träffat människan i fråga 2 ggr och då bara morsat typ. Lång näsa som behöver en handduk.

 

Råkade kolla in citygross reklam i morse och såg att dom hade plantjord för 15 kr och eftersom vi behövde det och hade den jorden i fjol och den var så bra så bestämde vi oss för att försöka få hem dom 5 påsar man fick köpa + lite kogödsel.

Så vi åkte in själva och började med Ikea för vi behövde ny matta till altanburens tak, dom har dörrmattor för 4 kr som L brukar skära till av. (så hon inte halkar) Där hade dom familypris på stjärnöga för 15 kr. Kom precis med en ny vagn då vi kom och det var bra fina ex så jag köpte 4 rosa lite spretiga och 4 vita lite tätare, kommer bild framöver. Spontanshoppade 2 badlakan också. 

En korv på stående fot och sen for vi till Plantagen, dom hade 4 penséer för 100 kr och både Elle och jag ville ha 2 i var så jag köpte tvåfärgade i blått o gult. Köpte en ampel med en orange pensé också och 2 bellis till lådan utanför dörrn. Man får ju behärska sig lite med dom blommorna, man vill ju ha annat sen också. Bellisen är ju perenn så den åker ner i lämplig rabatt sen. Så ett gäng nya lite större lerkrukor och några plastfat. Köpte även 2 solhattar så när vi gick till kassan hade jag kundkorgen full med blommor på ena armstödet, en kasse full med krukor på det andra, en ampel hängde på staget bak på rullen och jag hade 2 halmhattar på huvudet. Folk såg så glada ut...   

 

Satt i bilen medans L sprang in och köpte ett kapell till Grålle på Jula och sen åkte vi till CG, fick akut koffeinbrist när jag kom in där så vi började med en fika. Handlade lite först och så gick L och hämtade en kundvagn och fyllde med 9 säckar, 5 plantjord och 4 dynga.

 

    Hade ju fällt baksätet men vår lilla Saab var knökfull, rullen fick ligga ovanpå jorden men det gick bra det är ju lite tyngd i den trots allt. Tycker det var en bedrift av L att kunna packa in allt och var tvungen att fota hemma sen.   

 

  Vi belönade oss med lite godsaker då vi kom hem, tände grillen och mös i solen med en Martini rosé och tjuvåt några jordgubbar. Tjejerna hade förberett maten och gjort sallad så det gick smidigt att få mat på bordet idag. Ja sen har vi bara slappat framför TVn, ska plantera i morgon och då ska vi försöka städa lite ordentligare på altanen också. E är kvar ikväll men åker hem över dan i morgon iaf. Vill ju också göra lite fint med sina blommor.

Men nu mot kuddarna.

 

 

 

 

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards