Mina ord och tankar

Direktlänk till inlägg 25 maj 2013

Panik x flera

Av Neta - 25 maj 2013 01:53

Har nog inte fattat hur kort tid det är kvar till eventet egentligen. Att jag faktiskt är borta 3 dar nästa vecka.

Upptäckte en liten felformulering i annonsen och att det lilla ordet Mc hade försvunnit på vägen.

Rörigt överlag i min skalle nu också, måste verkligen sätta mig ner o kolla allt i morgon. För sjuttioelfte gången och ändå hittar man skavanker.


Fötterna börjar svälla igen så mina nya sandaler kan jag bara glömma just nu, men det har ju varit varmt så det är väl det.


Nu är kaninen och marsvinet på pensionat, men lik förbenat hör jag Skruttan prassla i höet och tassa omkring.   


Åkte in till stan i morse för Elle skulle ta prover, åkte förbi Ronald McDonald och kikade på lekplatsen som fått gräs nu, ser så fint ut. Sen for vi runt och satt upp lite affischer. Var på Granngården och köpte lite kryddörter, citrontimjan, vanlig timjan, citronmeliss, rosmarin och oregano. Har, men dom börjar bli så risiga så tänker göra en nystart.

Köpte även några lobelior till på Plantagen, en blå till lilla lådan och 2 vita att ha i amplar bredvid dom blå. Vill ha rosa också men har inte sett det i krukor ännu, bara i stora amplar och det tycker jag är onödigt, lite kärlek och vatten så växer dom ju. Köpte en krusbärsbuske också, en grön. Hoppas vi slipper mjöldagg bara för nu ser jag fram mot krusbärspajer och sylt av dom. Va redan 5 st bär på den men i år lär vi inte ha så stor nytta av det.   


I morgon står Elle på Örbyhusdagen så hon och L försvinner hela dan. L är inte poppis just nu då han haft sönder kryckhållaren på min scooter. Finns ju inte en chans att jag åker en meter utan kryckorna med. Måste ju ha dom om jag blir tvungen att gå av.

Inte har han försökt lösa det heller. Så där försvann mina scooterturer i morgon, hur vi ska lösa det till eventet då vi är hemma 2 vardagar före och är rätt maxade då det fattar inte jag. Får ringa Karin arb.terapeuth på telesvararen och hoppas på det bästa.

Han pratade om spännrem men den är ju inte på långa vägar samma sak som den kraftiga gummistropp som ska sitta där, och inte visste han var dom var heller. Fixar han inte det innan dom åker i morrn kommer jag alltså ingenstans.

Vet inte hur mkt grejer han har haft sönder för mig p.g.a oaktsamhet, allt från fina grejer jag ärvt till detta. Han är som en 6-åring med för långa armar, det bara händer. Hade fastnat i med tröjan idag och slitit till. Den gick ju så klart av. Jag är så himla arg, framförallt på hans sätt att bara strunta i det och helt oförstående till att jag blev ledsen. "Klart att grejer kan gå sönder så är det ju bara" säger han. I helsicke heller.

Jag har iaf lärt mig att man är rädd om grejer och ersätter om man har sönder nåt för någon men det finns inte i hans värld. Så less!!!!


Nu är det mitt i natten och jag ska försöka sova, lär ju bli väckt då han åker i morgon.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Neta - Onsdag 27 mars 01:06

Med den här jäkla tröttheten märker jag hur min mobilitet försämras också. I synnerhet direkt på morgonen då jag går jäkligt illa. Ont satan då också. Går dåligt jämt och måste alltid hålla i mig nu. Att bära nåt samtidigt försämrar också balansen om...

Av Neta - Måndag 25 mars 22:39


Kom inte receptet med, blir så trött

Av Neta - Måndag 25 mars 22:37


Jag hade spart Chokladvåfflorna Så,dags nu men iaf. Haha! ...

Av Neta - Måndag 25 mars 19:32

Känns som något är fel. Inatt sov jag dåligt men gick inte upp i morse utan sov till 11. Har som ett tryck över huvud och ögon men det är tydligen vanligt vid extrem trötthet. Ringde vc men dom har ingen tid förns i slutet av maj. Fick prata med en ...

Av Neta - Lördag 23 mars 23:33


Stavas det så? Hur som helst så glömde jag bort det totalt. Satt och lyssnade på den här. Jag har inte haft så mkt vallningar, inte alls faktiskt men vet ju hur det kan vara. Spröda och torra slemhinnor dock, inte bara på så känsliga ställen ...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards