Mina ord och tankar

Alla inlägg den 3 juni 2013

Av Neta - 3 juni 2013 21:06

  Det har haglat in kommentarer och pm från nöjda personer idag och som pricken över i kom Leif hem med detta diplom från huset.


Har skickat tackmail till alla utom sponsorerna som Elle skickar till, det är ju mest hon som haft dom kontakterna. P-H ska också få sitt diplom och ska försöka åka båt på torsd och ge dom det. En miss att dom inte fick det igår men då var skallen maxad av annat.

Annars är jag helt slut, vaknade 4 i morse med en fruktansvärd värk i axlar och armar. Märkte redan igår att jag hade svårt att lyfta armarna, fick liksom ta händerna till hjälp när jag skulle klä av mig. Men det finns ju tack och lov både antiinflammatoriska och värktabletter.


Försökt vila ett par ggr idag men har fortfarande huvudet fullt av sånt som måste fixas innan jag glömmer.

Idag kom dom från hjälpmedel och fixade ett gasreglage på vä sida på scootern också, skönt att kunna byta hand ibland. Dom skulle bytt min kryckhållare också men fått med sig fel så dom kommer tbx på onsdag och gör det.

Christine är på dubbelkryss med Stenssons på Cinderella. Till Åbo minsann och E har varit hem med en del grejer men sover kvar i natt också.

Tror det blir en tidig kväll för alla ikväll, igår lastade vi av, ur och plockade ur kassar till efter midnatt. Tror det är av det och rullande i rullstolen i lördags som värken kommer. Ska inte rulla själv, jag vet men ibland är det mest praktiskt.


I morgon ska vi upp och lämna en del saker på lekterapin och ev handla lite medans E är på badet. Onsdag ska E till allergimottagningen och får därför inte ta sin allergimedecin på 48 timmat det vill säga från i fm så hon är trött, har klåda och är allmänt grinig precis som vi andra.   


  Nattinatt

Av Neta - 3 juni 2013 09:47

 

Foto Charlotte Sterning



Vi hade en otroligt bra dag igår, massor av barn och glada vuxna som njöt av det fina vädret.

Jag är otroligt glad och tacksam för alla som kom och hjälpte till, utan er hade jag aldrig klarat det.

Jag känner mig manglad idag trots att jag inte ens gjorde en bråkdel av vad volontärerna gjorde. For mest omkring på scootern, pratade med folk och kollade runt när jag inte var i tältet.


Jag var imponerad av mycket igår och så glad över återseendet med "såpbubblefarbrorn" Göran, en fantastisk människa, vetenskapsman ut i fingerspetsarna men så bra med barnen. 80 år gamal så stod han mest hela em och bar själv sina bord trots att vi sagt han skulle säga till.


Jag är fruktansvärt stolt över min son och hans sätt att kunna "ta" alla människor, han var ju säkerhetsansvarig och han gör saker minuten innan jag tänker dom. Otroligt bra på logistik. Det kommer då inte från mina gener. Han och parhästen, min andra "son" Tomas är riktiga proffs, så är dom också festfixare i buggklubben. Dom också varit kompisar sen 3-4 års ålder och praktiskt taget växt upp tillsammans. Bara en sån sak som att dom fortfarande firar alla nyår ihop och då bygger dom lego har jag hört.   

Märks på Rasmus också att han gillar Tomas och han är ju lika J i sättet.


Trollkarlen Ronnie Kash var en ny bekantskap för mig men vilket proffs, såg bara lite av scenframträdandet som var för de lite äldre barnen men sen när han gick runt och "mingeltrollade" i parken såg jag hur otroligt duktig han var med alla åldrar och framför allt hur duktig han är på det han gör blev jag riktigt imponerad. Barnen älskade honom.


Barnvärden från Zilloman som jobbade tillsammans med Christine och hennes kompis Elin har ju också gjort det här förr det märktes ju. Christine har nog lite av samma egenskaper som sin bror och är otroligt duktig med barn. Den här tjejen hjälpte oss få barnen till dom olika aktiviteterna, delade ut godispåsar till barnen då dom kom hop med tjejerna. Deltog i barndansen och hade fickorna fulla av ballonger som hon vred till olika djur i ett nafs.


Djurhagarna med killingarna som hela tiden rymde var också populära precis som hoppborgen, ambulansen, ansiktsmålningen och de spännande motorcyklarna som man till och med fick sitta på. Stort för små barn.


Allsången rönte kanske inte så stort intresse som vi hoppats men Humle är ju ett riktigt proffs som gör det här varje dag och det märktes. Så glad att han ville komma.


Per-Håkans levererade som alltid. Så sköna killar som jobbade gratis en hel dag. Vilken tillgång jag hade där. Dansarna var otroligt nöjda och lovorden haglar på deras facebooksida idag.


Logistiken runt mat och fika skötte vi bra från vårt personaltält tycker jag, vi hade även ett barnlotteri där eftersom det fanns direkt utanför toan gick det hyfsat. Vi hade vinst på varje 0 och 5-tal så många glada barn vann fina saker.


Jag fick så mycket positiv respons igår, det har varit en rolig resa och jag hörde inte ett enda klagomål. Tror alla upplevde samma sak. Över 20 000 kr samlade vi in och 26 barn som tvingades ligga inne på sjukhuset den här helgen fick en liten Krya på dig-kasse med en massa sängvänliga saker att pyssla med + en fotboll som dom kan leka med då dom blir friska.


Jag törs inte nämna några namn för jag är livrädd att glömma någon i det tillstånd jag är i i dag men stort tack till alla sponsorer, volontärer, artister och utövare. Tack Lotta och Lena att ni trodde på det här. Det var så roligt att jag skulle kunna göra en sån här dag varje år.   


Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards