Mina ord och tankar

Alla inlägg den 4 juni 2013

Av Neta - 4 juni 2013 17:43

  Vi var in och handlade lite medans E var på badet i morse, L o jag for till Ö o B och hittade den här sötnosen, va bara tvungen att slösa en tjuga på en till mig och en till E.


   

På Maxi sen stod den här utanför, lika som min farfar hade i sitt åkeri på 20-30-talet.


Var till lekterapin på barnsjukhuset sen och träffade samma personal som jobbade för 20 år sedan ja plus ett par till om jag ska vara ärlig och nån som jobbade då har väl gått i pension också. Har inte varit där på 7-8 år så det var kul o se alla förändringar till det bättre utomhus, inne hade inte hänt mycket.

Dom blev glada och tacksamma för alla saker så klart, mest för det fanns så mycket "sängvänligt" magnetspel, pysselböcker, filmer, tidningar och böcker.


Kroppen börjar återhämta sig också, var helt slut igår. Vi var ju inte hemma förrän kl var en bra bit över 22, var mycket vi inte kunde göra tidigare som skulle göras efteråt och nästan alla jag frågat om dom kunde vara kvar till slut åkte hem ändå.   Så förutom ett par st blev vi själva om det och jag kunde ju bara ta det jag kunde ha på scootern och den lastade vi innan dom sista åkte. Sen satt jag ju där.


"Fanns ju inget att göra, jag bara stod där" var det nån som sa, jaja den som tror att man kan åka utan att plocka undan och tömma sopor har inte mkt begrepp om vad det innebär att ordna det här. Vi röjde runt vårt tält men det var ju knappast hela området som använts. Dötid blev det väl mellan vi stängde kassan och till det slutade men den behövdes nog för att man skulle kunna gå runt, lyssna på musiken och prata lite, det hade inte hunnits med så mkt av det under dagen. Men skitsamma det är gjort nu. Vi kunde ju inte gärna åka iaf.


Kyligt har det blivit bara 10 gr nu kl 18, ska man börja oroa sig för frost? Köpte tomatplanta, röd paprika, en rosa femtunga och ett par pellisar häute på vår lokala handelsträdgård på hemvägen från stan. Krusbäret jag köpte innan Ullared ska också i jorden men inte när det är så här kallt. Hu!


Elle åkte just hem, hon har inte varit hemma sen innan vi åkte till Ullared så hon ville hem och packa upp allt hon köpt där idag. Mest grejer till lägenheten.


Hörde nyss av C, hon verkar ha en kul kryss men dom måste tyvärr gå av inför nästa och får inte behålla samma hytt. Märkligt att dom inte kan fixa det där på båten på Cinderella när dom kan det på Birka. Kan väl för farao inte vara så svårt. Sen att dom inte får vara kvar på båten ens, dåligt Vikingline.


Till sist önskar jag alla studenter lycka till i morgon! För ett år sen var vi ganska maxade   skönt att slippa det i år.



Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards