Mina ord och tankar

Alla inlägg den 17 juni 2013

Av Neta - 17 juni 2013 23:03

Men jag tog mig visst vatten över huvudet.


  Såg den här bilden i Susannes blogg idag, en som hon ska jobba hos skulle skänka detta. Precis det här vi har velat ha men inte kommit till skott om, får precis plats på vår vägg också. Tur som en tokig bara att jag fick dom.

Men jag började förstå varför vi aldrig rivit vårt provisorium, va ju dubbla rader....

Tordes inte lägge mer på bordet när vi tömt halva första sektionen + lite som var instucket ovanpå från dom andra.

Så nu får väl Leffe åka upp och tigga bananlådor i morgon och sen ska vi nog rensa rätt hårt. Bara behålla sånt vi verkligen vill ha kvar, för min del är det mest faktaböcker o lite fina "titta i"-böcker.

Sen har jag ju samlat lite finare kokböcker och lite Uppsalaskildringar av Gunilla Lindberg. Sen spar man väl dom senaste, Jungstedt, Wahlberg, Steen och så klart Lärn.

L vill gärna behålla sina uppslagsverk och bilserier och det måste han ju få. Det blir nog fullt i den nya också men vi har 3 80-sektioner nu, dubbla rader X 7 hyllplan på varje. Måste ju bort en hel del, den nya är 2 x 60 och en 80 + hörn och CD-pelare. Vill helst inte ha böcker i hörnet.


Attans så dammigt det blir, tycker jag viftar med dammsugaren där tag på tag men det hjälper nog inte mycket. Måste hitta en annan förvaring för Ls orienteringskartor också, kanske ska köpa en snygg korg och sätta rullarna i i stället. Får väl bli en tur till Ikea.


Annars då mår ni bra?    Midsommar är planerad o klar? Ja inte här men ev blir det skärgården, om vädret blir bra och det ser så ut.   

Innan dess kanske en dagkryss på onsd, om vi orkar ;) Skulle åkt på PH i morrn men det kom en bokhylla i vägen och den är i 08-land.

Ska försöka hinna handla nån lax o lite jordgubbar också. Elle hade köpt från Ljungbyholm i stan idag och dom var jättegoda men vill ju helst ha Ulvagubbar så klart.

  Jordgubbskioskerna har stått på sina platser ett tag nu och vi trodde först dom började sälja utländska men det var deras egna redan vid skolavslutningarna den 5e. Dyra då så klart och dom kan nog ta betalt på midsommar också, men ska de va så ska det.


Midsommardagen i år ska jag försöka scootra ner och se dragkampen iaf nu när jag kan. Traktorkortegen har vi ju första parkett på från altantrappan så måste va hemma tills dess och blir väl lite sillunch o grillat som vanligt den dan. Har inte orkat bjuda hit nån men det är fritt fram att bjuda hit sig.   Man får va beredd på att gå med till Björkis bara.


Läste färdig senaste boken om Sandhamnsmorden idag så nu ska jag umgås med Knutas i stället.


  Sov gott eller vad ni nu ska göra   

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards