Mina ord och tankar

Alla inlägg den 1 augusti 2013

Av Neta - 1 augusti 2013 15:04

Den här artikelnfanns i UNT idag

Jag förstår markägarna, dom där lägren kan ju vara befolkade av rätt många och det kostar 600 kr/pers att få dom avhysta av kronofogden och dessa som dom säger är bulgarer tolkar ju allemansrätten som fan läser bibeln.

Det hjälper inte med förbudsskyltar, bommar eller avgrävda vägar dom tar sig in iaf och dom fäller träd för att få ved. Sen lämnar dom allt bara, man kan ju undra om dom har förmågan att tänka överhuvudtaget. Läskigt nära "våra" skogar är dom också. Tierps kommun hade i början av veckan gett 2 st pengar till mat och tågbiljett till Sthlm, blir det en vana drabbar det ju invånarna där också. Varför kan man inte helt enkelt trycka upp info på deras språk och ge dom när dom kommer, det här gäller. Kommunen vill heller inte inrätta speciella campingar för dom, för att inte konkurrera med befintliga men vilka campinägare vill ha dom??

Är ju heller inte bara i norduppland problemet finns, även i dalarna, gästrikland och hälsingland och ambassaden har lagt locket på för att ge dom pengar till hemresan. Vojne vojne.....


Är fruktansvärt irreterad på lösspringande katter just nu, eller mest på dess ägare om det finns förstås. Häromdan kom en katt in 2 ggr, det står ju öppet ända ut när det är så här varmt. Skruttan stampar och kommer som ett jehu gm hallen och sticker och gömmer sig. Hon blev ju skrämd förra sommaren och vägrar vara utomhus men trivs på altanen dä hon har både bur och hus men hon blir ju inte trygg där om det kommer in katter, den här sista ända in i vardrummet. Första gången var Elle o Kiwi här och hon var ute, panik innan vi hittade henne under soffan.

Såg den katten efterlysas i Bjrkl-tråden på Fb men ägaren orkade inte komma och locka på den på kvällen för hon nyss kommit från jobbet. Jag har inte valt att ha katt men ska inte kunna ha min djur på min egen altan p.g.a hennes katt och hon orkar inte komma... hon fick veta att hon levde.

Nu igår skrev nån att en sån katt hittats överkörd och död nere vid sjön, hoppas verkligen det var den hon ska inte ha djur. Vi hade ju en som bodde under vår altan också men den gick aldrig upp på den, men den har vi inte heller sett på några dar. Så djävla äckligt när man hittar kattskit i rabatter och på gräsmattan.


Märks att jag nu börjar komma fram i Uppsalahems kö, fick erbjudande om en trea i Storvreta där ingen med fler poäng än jag tackat ja. Visningen var på fred men då ska vi ju ha folk här.

Igår körde vi in lite saker vi rensat ut till stadsmissionen och åkte den vägen hem och det räckte för att jag skulle tacka nej. Så långt in i Lyckebo det gick med bara mörk skog utanför fönstren och långt till buss o tåg. Längre till affären än härifrån och ännu längre ner till centrum sen. Även om C snart skaffar eget så måste man ju ändå ta hänsyn till att hon kanske ska bo där ett tag.

Jag sitter ju inte i sjön så kanske jag väntar till hon har eget och jobb. Kanske köper en 2a då ist. och jag vill nog egentligen in till stan.


Har regnat lite skurar både igår och idag också, hör och ser att det skrivs om åska lite runt om. Men inget här hittills iaf.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards