Mina ord och tankar

Alla inlägg den 3 augusti 2013

Av Neta - 3 augusti 2013 23:20

Igår åt vi årets första kräftor, så himla gott, jag älskar verkligen kräftor. Kokar alltid ny lag med spadet som bas. Fick beröm för smaken igår och det kändes ju ännu bättre.

Godingarna Mi o Ma som kom både med egenodlad potatis, en squash och blåbär som jag precis rensat och fryst in, 4 burkar blev det. TACK raringar!   

Efter kräftorna grillade vi så det var en lång sittning, dom kom 18.30 och vi slutade väl äta runt midnatt, en härlig kväll som bjöd på 19 gr på altanen ända till 01.30 då vi gick in. En av dom kvällarna man minns i vinter sen. Är lika härligt ikväll också.


Efter frukosten i morse ringde E o sa att hon och L måste åka till Fäboden slut på både mat och hö till djuren. Jag vilade lite medans dom gjorde det, sen åt vi lunch innan stranden där vi var kvar till 18.30 Tyvärr var det så mkt folk att vi hamnade långt från vattnet så det funkade inte för mig att bada idag men satt i skuggan under en stor björk så det gick ingen nöd alls på mig, läste en pocket jag köpt på Maxi som visade sig vara riktigt bra.

Det funkar så bra att ta sig ner till sjön på scootern, L tar stolar och fikat i bilen och E o jag åker tillsammans. Det är ju en helt annan luft nere vid sjön också. Värmen tär rätt bra på mig, jag mår bäst när det är 22-23 gr, 29 som det var idag gör mig helt slut.


C hade varit till Siggefora idag, campingen där vi stod säsong i 16 år och som hon tillbringat alla sina barndoms somrar på. Mycket som är ändrat där till det sämre tyckte hon men kul att ha varit där ändå. Hade hälsat på vår granne därute som är den enda som är kvar och han höll ju på svimma då han såg henne    hon är sig ju inte lik precis. Liiite mindre fräknar.....


Instagrammade igår när vi höll på med maten och har lovat några stycken lägga ut recept på matbloggen så ska göra det nu :)


Hörs!   

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards