Mina ord och tankar

Alla inlägg den 5 augusti 2013

Av Neta - 5 augusti 2013 23:26


I morse efter frukost satt jag igång och ansade amplarna på altanen, har fuskat med det ett tag. La även på lite mer av min specialblandade jord, 2 delar U-jord och 1 del kogödsel. Har en back på altanen som alltid är fylld med den blandningen så här års och nu fick dom sig lite ovanpå den andra spetsad med en näve blåkorn.

Mätte min fuchsia idag, 127 cm i diameter och har ju varit precis full med blommor. Nu är det inte så många men upptäckte mkt småknoppar så jag hoppas den tar sig igen trots att bladen inte är så gröna längre.

Gjorde lika med "rabattampeln", småpetunierna, en dahlia, en marguerit och alla pellisar. I morgon ska jag gå loss på resten. 


Satt från frukost till lunch med blomstren och efter lunch drog vi till sjön, var där vid 16 (ja vi sover länge, frukost 11 och lunch 15 här är inga konstigheter)

Christine och jag "gick", L tog bilen och E var redan där. Fikade och E o jag badade. Höll sen på bli galna på alla rapsbaggar och L som håller på med Guldsladdenpriserna var lite stressad så vi åkte hem vid 18-tiden igen.


  Väl hemma så körde jag upp scootern jämsides med lådan med tobaksplantorna, där börjar blommorna också gjort sitt men det är massor av knopp, både röda och vita (!) upptäckte jag. Plockade vissna blommor i över en timme då är ändå bara halva gjord.... men så har den ju också blommat nåt så otroligt. Lilla lådan ser också bedrövlig ut så ska fixa det där i morgon och kanske övermorgon också.

Börjar bli dags att plocka körsbär. Har mängder i frysen så får väl bli saft av dom och frysen för dom nya. Gjorde inte så mkt apelsinsaft i vintras så nu är det nästan bara flädersaft i frysen och det dricker inte alla. Går mkt nu när man är vid stranden varje dag. Däremot fick jag inga svarta vinbär, är lite ledsen för det faktiskt men får väl byta med nån som vill ha björnbär kanske för det får vi otroligt mycket. Har rotade plantor också om nån vill ha.


Ska väl börja tvätta nån blåsa till kryssningen också. Ska ut med gamla kompisar från Dansbandsdax.se och eftersom jag fixat träffen bokade jag så klart den till P-H

Och om du Micke Ahlgren läser det här så kan jag tala om att vi ska kryssa till er i sept, så då behöver du inte sura över att vi "åker på dans men inte till er"   förresten kan du hänga med på sönd, du var ju också med på Dbd.


Men nu först lite skönhetssömn!





Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards