Mina ord och tankar

Direktlänk till inlägg 26 november 2013

Jag lever

Av Neta - 26 november 2013 00:00

Det har bara varit så himla mycket här ett tag nu. Hade ju lite dubbelkalas i helgen, parmiddag i fredags och Öppet hus i lördags. Var ju lite att förbereda och alla som vi trodde skulle komma utom några av hans syskon, men dom behövde väl inte hjälp med något....  


Han var nöjd med det som blev iaf och fick lite roliga presenter bl.a en massa olika och inte helt vanliga ölsorter så nu ska vi ha ölprovning snart   

Presentkort på Jula, Clas Olsson och Biltema blev han glad som ett barn på julafton över, listan är lång på saker han "behöver" idag var vi på Jula och införskaffade nåt relä av nåt slag och ny utebelysning till altanutbyggnaden. Han hittade till och med ett par varma kängor med stålhätta, behövs ju på skroten när han hjälper till där.


Sen var det min och Elles tur och få shoppa lite på Ikea, värmeljus, mandelmassa och skumsnögubbar stod på min lapp men det var bara värmeljus som fanns men köpte både stora o små, vita o röda. Kanske nål liiite mer också som ett fint ljusfat, en korg som passar till mina ljuslyktor, en rektangulär pajform, röda servetter och mörk choklad.


Fika o korv sen över till Citygross för att handla lite till bakning. Saffransbullar med mandelmassa o rom är ett måste här. Fick ju köpa där då när Ikeas va slut men den var lika billig där och fanns i kilosrullar och det går ju säkert åt om vi ska göra lite annat godis sen också. Var på jakt efter vekgarn också, dom har haft i nystan där som har varit urbra men det fanns inte idag. Tro jag klarar mig i år iofs. Köpte "plastpåshandskar" så jag iaf ska kunna göra nånting


  Så sprang jag på det här gulliga paret för "ingenting" 16 cm höga o båda för 35 kr. Vi döpte dom genast till Hans o Greta. Va lite sugen på en röd bricka som det stod "Glöggdax" på men behärskade mig. Ångrar det nästan....


Elle har ju varit här sen i onsdags och hade tänkt åka hem idag men det blev sent från stan, vi plockade upp C från luciaträningen dit hon åkt direkt från en kryss och var inte hemma förrän vid halv 8. Då hade jag iaf förutseende nog insett att några pannbiffar skulle vi inte orka steka och köpt med mig lite Keldasoppa som vi pimpade med sparris, purjo o räkor från frysen, en ostkaka på det sen var man på banan igen.

I morrn har hon ju bad men börjar känna sig förkyld så vi får se hur hon känner sig. L ska iaf in till "Flottiljens vänner" (= F16-pensionärer) o bjuda på tårta.

Sen är det väl dags att kolla över ljusstakar m.m o byta gardiner lite här o var. Men nu är det dags även för mig att sova. "Huset" sover redan.


Nattinatt

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Neta - Fredag 29 mars 04:18

Mr X är här. Han somnade med lampan på och släckte den inte förns 3. Som att försöka sova med en strålkastare rakt in i rummet. Men jag var för trött för att orka väcka honom eller gå ut i vard.rummet och släcka själv. Nu kan jag inte sova. Han k...

Av Neta - Onsdag 27 mars 01:06

Med den här jäkla tröttheten märker jag hur min mobilitet försämras också. I synnerhet direkt på morgonen då jag går jäkligt illa. Ont satan då också. Går dåligt jämt och måste alltid hålla i mig nu. Att bära nåt samtidigt försämrar också balansen om...

Av Neta - Måndag 25 mars 22:39


Kom inte receptet med, blir så trött

Av Neta - Måndag 25 mars 22:37


Jag hade spart Chokladvåfflorna Så,dags nu men iaf. Haha! ...

Av Neta - Måndag 25 mars 19:32

Känns som något är fel. Inatt sov jag dåligt men gick inte upp i morse utan sov till 11. Har som ett tryck över huvud och ögon men det är tydligen vanligt vid extrem trötthet. Ringde vc men dom har ingen tid förns i slutet av maj. Fick prata med en ...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards