Mina ord och tankar

Direktlänk till inlägg 27 november 2013

Händer

Av Neta - 27 november 2013 22:48

Det är många som frågar hur det är med händerna, tack för att ni bryr er och det går långsamt framåt.


  Fotade igår.

Jag vaknar iaf inte längre av att händerna "kokar" på nätterna, men jag är fortf väldigt torr och knottrorna i handflatorna kommer och går. Försöker hålla det här med totalt vattenförbud och med sånna skötservetter för bebisar går det ganska bra. Har plasthandskar när jag duschar o grejar med maten, det går väl så där.

Det jag saknar är fingertoppskänslan och den där finkänslan i händerna, känns som jag har nåt i vägen på fingertoppar och i handflatorna hela tiden. Fastnar i mycket också då all smidighet i huden är borta.


Har inte använt kryckorna inne på länge och det börjar straffa sig nu, höfterna tar stryk av den konstiga gången och inatt vaknade jag av att det gjorde ont och det kändes som jag hade en golfboll under höften. Jag tror inte själv att det är dom som är orsaken heller. Tycker det borde visat sig innan isf.

Man har ingen större lust att ge sig iväg på nåt kul heller då man måste smörja hela tiden och ständigt har en känsla av kladdiga händer. Fullt så illa kanske det inte är men samtidigt, smörjer jag inte så får jag ju sitta o klia dom hela tiden.

Ska iaf försöka gå på Stand Up på tisd, får väl smörja det sista jag gör i bilen och hoppas man inte slirar med besticken sen   Det är ju bara ca 90 min. Men jag har ständigt en tub canoderm med mig. Ligger en sån tub i väskan, vid Tvn, på köksbordet och vid datorn, (tur det går att fylla på tuberna från pumpen) sen har jag det hårda artelleriet vid sängen, men det funkar bara på nätterna. Nu sa hon att jag kan använda den rena kortisonen ca 3 dar till men sen måste jag hålla uppe. Ser inte fram mot det.

Men det kanske är så att det går fort när det väl vänder sen, det är det hoppet jag har.


Annars försöker jag leta efter min adventskänsla, jag som alltid tar upp allt utom tomtar och gran då, byter gardiner och har mig. Inte ens när L satt upp slingorna ute idag kom den. Å nej vi har inte tänt.....

I morgon ska vi ta upp lådorna med pynt och ljusstakar få se om det kommer då   Baka saffran med handskar verkar inte heller nån höjdare så får väl se om jag kan muta någon, ska ju ha lite julbord på sönd. Annars har dom redan lussekatter på Hemköp ....


Händer inte så mkt annat heller just , lunkar på i den grå vardagen och grått är det ju.   


Så då vet ni, ni som undrat.





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Neta - Fredag 29 mars 04:18

Mr X är här. Han somnade med lampan på och släckte den inte förns 3. Som att försöka sova med en strålkastare rakt in i rummet. Men jag var för trött för att orka väcka honom eller gå ut i vard.rummet och släcka själv. Nu kan jag inte sova. Han k...

Av Neta - Onsdag 27 mars 01:06

Med den här jäkla tröttheten märker jag hur min mobilitet försämras också. I synnerhet direkt på morgonen då jag går jäkligt illa. Ont satan då också. Går dåligt jämt och måste alltid hålla i mig nu. Att bära nåt samtidigt försämrar också balansen om...

Av Neta - Måndag 25 mars 22:39


Kom inte receptet med, blir så trött

Av Neta - Måndag 25 mars 22:37


Jag hade spart Chokladvåfflorna Så,dags nu men iaf. Haha! ...

Av Neta - Måndag 25 mars 19:32

Känns som något är fel. Inatt sov jag dåligt men gick inte upp i morse utan sov till 11. Har som ett tryck över huvud och ögon men det är tydligen vanligt vid extrem trötthet. Ringde vc men dom har ingen tid förns i slutet av maj. Fick prata med en ...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards