Mina ord och tankar

Direktlänk till inlägg 16 december 2013

Några snabba rader

Av Neta - 16 december 2013 02:09

Mitt i natten som vanligt  

Idag råkade jag öppna en vitrinskåpsdörren i vardagsrummet och insåg att jag har alldeles för mycket glas. I den serie vi samlat på var det 19 ölglas och 14 vinglas dessutom både champange och snapsglas som jag inte orkade räkna.

Detta  + en massa extra så nu har jag rensat. C blev glad för hon fick lite att ha nere hos sig, hon har ju ett eget vardagsrum och oftast hamnar ju hennes kompisar där nere.

Vet inte än om jag ska köra det andra till Stadsmissionen eller om jag ska sälja en del, har blå muggar på fot i stengods med tillhörande äggkoppar jag kanske lägger ut. Men det tar ju tid det också om man sen ska ha folk som kommer o kollar.

Såg sen att det var lite oordning i det andra vitrinet också, L är inte världens bästa på ordning utan ställer där det får plats så det är som gjort för kaos i skåpen till slut. Jag är lika dålig på att ställa till rätta också. Men ska ta det där i morgon och se om jag kan uppbringa kartonger till det som ska på loppis.

Sen det här med ljuslyktor... mina verkar föröka sig.... så det skåpet ska också få sig en genomkörare. Man har ju sina favoriter som man använder, o så kanske man vill köpa en ny då och då. Men finns en del som kan få åka vidare där också. Man skulle behöva flytta lite då och då. Något jag också har i överflöd är ju blomkrukor o då framförallt ytterkrukor. Men dom står i altanskåpen så det tar jag i vår.

Tur vi städade ordentligt till Ls fest när jag nu får sådana här ryck, har inte tid o städa.


Veckan har annars gått i luciatecken, C var ju lucia härute igen, var det för 3 år sedan också, mycket folk och sen hade vi lite luciamingel här hemma hon hade lite kompisar och vi också så det blev ett gäng.  Väldigt trevligt och träffas innan jul, sen har ju alla sitt.

Idag var det julkonsert i kyrkan, fullsatt kyrka, inte varje dag det händer. Så kul för alla körerna, vi har 4 körer och en kvartett härute och alla uppträdde idag + att barnkören gick lucia.


Elle kommer hit i mitten av veckan och stannar väl över helgerna. Vi ska baka några kakor o göra lite godis. Åker väl in och handlar någon eller kanske ett par av dagarna. Man vill ju ha lite nya fräscha hyacinter, lite mat kanske ;) Jag har nån julklapp kvar också. Sen ska jag grava lax, griljera skinka och göra jansson och köttbullar i helgen men jag får säkert lite hjälp där också. Gjorde ett körschema idag så vi sprider ut det lite.

Sen ska vi njuta, se alla roliga program på TV o käka knäck.


Har ni sett programmen om pingviner på Svt2 de två senaste söndagarna, om inte så kolla på play. Dom har verkligen kommit dom nära med robotkamera i form av olka pingviner, ägg och klippblock   så klurigt uttänkt. Jag visste inte att det fanns så många olika sorter eller att dom där "frackpingvinerna" som iaf jag förknippar dem med är så stora som 1 meter höga. Sen att se hur dom arbetar och hjälps åt med både mathämtning och turas med ungarna, snacka om jämställt. Mycket sevärt och tredje delen är sönd före jul. Jaggillar sådana där naturdokumentärer, norrmännen är duktiga på det också, sett en del därifrån som dom sänt också. Bl.a hur man följde en björnhona under många år.


Men nu så är dom snabba raderna klara och kl är nästan halv 3, dags att sova.     

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Neta - Onsdag 27 mars 01:06

Med den här jäkla tröttheten märker jag hur min mobilitet försämras också. I synnerhet direkt på morgonen då jag går jäkligt illa. Ont satan då också. Går dåligt jämt och måste alltid hålla i mig nu. Att bära nåt samtidigt försämrar också balansen om...

Av Neta - Måndag 25 mars 22:39


Kom inte receptet med, blir så trött

Av Neta - Måndag 25 mars 22:37


Jag hade spart Chokladvåfflorna Så,dags nu men iaf. Haha! ...

Av Neta - Måndag 25 mars 19:32

Känns som något är fel. Inatt sov jag dåligt men gick inte upp i morse utan sov till 11. Har som ett tryck över huvud och ögon men det är tydligen vanligt vid extrem trötthet. Ringde vc men dom har ingen tid förns i slutet av maj. Fick prata med en ...

Av Neta - Lördag 23 mars 23:33


Stavas det så? Hur som helst så glömde jag bort det totalt. Satt och lyssnade på den här. Jag har inte haft så mkt vallningar, inte alls faktiskt men vet ju hur det kan vara. Spröda och torra slemhinnor dock, inte bara på så känsliga ställen ...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards