Mina ord och tankar

Alla inlägg den 19 januari 2014

Av Neta - 19 januari 2014 00:19

C skulle kasta iväg en morot från köket o ut i hallen till kaninen idag, ja bara en bit morot men den försvann. Vi hittade inte på den och kaninstackarn stod där på hallmattan och såg förorättad ut. C hade sett att den träffade byrån så vi sa att den måste ju va här nånstans. Men icke.

Till slut hittade vi den, nere i källaren i en sko. Den hade alltså studsat mot byrån över trappräcket 1 m bort och ner i en sko. Det är ta mig 17 skickligt, gör om det den som kan   


Ja annars har jag hållt mig borta från köket idag, E förbereder lunch o fika till i morgon. Har bakat chokladtårtbottnar och Dumlekakor, gjort mousser till tårtan. I morgon har jag lovat hjälpa till med grönsakerna till en soppa hon ska göra, en slags thaisoppa som bas med tillbehör som räkor o kyckling bl.a bredvid. Inget starkt för kommer ju äldre personer men med kokosmjölk, citrongräs, paprika, vårlök o morötter. Sen får man pytsa i sovlet själv. :) Ska bli spännande. Skriver om det i matbloggen sen.


Annars är det väl inte mkt som händer i kylan mer än att mina händer blev jättemycket sämre när det blev mer än -10, en natt hade jag så ont och så mkt klåda så jag kunde bara inte sova. Gav upp och gick upp vid 7, då hade jag legat sen halv 1. Slumrade nån timme över tidningen sen. Jag går ju inte ut om det är kallt men efter den här natten var jag tvunget in en sväng till stan och det på fm också. Gick som en zoombie hela dan. Mötte en kompis på GC som hade så roligt åt min trötta uppsyn.   Men det funkar ju iom rullen, C är så snäll o drar runt mig på alla klädaffärer hon vill in på   men får ju göra lika när jag ska handla mat så det funkar.


Hennes prov gick bra förresten och nu är böckerna inköpta också. Lite varierande åldrar i hennes grupp men det tycker hon så klart inte är nån nackdel, hon har några från lärarprogrammet som läser den kursen men de flesta är "löskursare" som hon.


Nu börjar det dra i ögonlocken här, det är nog tidig uppgång i morgon.

Nattinatt



Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards