Mina ord och tankar

Alla inlägg den 5 februari 2014

Av Neta - 5 februari 2014 23:09

Det blev inte lägenheten i Stenhagen. Var kanske inget direkt fel på själva lägenheten mer än att klädkammaren var mycket mindre än vad som visas på planritningen och att balkongrummet var mindre än det andra sovrummet.

Hiss från markplan, javisst men då måste man kunna komma in i trapphuset och med den kant som var där hade jag inte kunnat rulla in själv, C hade problem att dra mig över trots att hon vände mig.

Hissdörrarna, iofs automatiska var väldigt smala, nu är min rullstol lite bredare än standard men det brukar aldrig vara problem med hissar eller dörröppningar annars, den här öppningen var så smal att jag inte kunde ha händerna på hjulskenan, alltså den jag rullar hjulen med. Jag kan ju också behöva upp med scootern om jag har en tung kasse o den går definitivt inte in på bredden.

Förråden låg dessutom på gården på husets baksida. Man måste alltså ut för att komma in i förrådet.

Det som var bra var att porten var låst jämt, o att det fanns porttelefon. Tvättstugan var i samma hus och det fanns barnvagnsförrråd där scootern hade kunnat stå med el. Fanns fler med elstolar där.

Jag kollade in låghusen på samma gård, men det är svårt att göra sig en uppfattning utifrån.


Jaja jag sitter väl inte i sjön än iaf. Vi har inte ens kontaktat en mäklare än, känns som man vill ha boende klart först.


Handlade lite på Maxi när vi ändå var där, köpte bl.a benfri karré för 29 kr och fiskblock för 19, känner mig som en ekorre :D Nu blir det Pulled Pork snart. Ångrar nästan att jag bara köpte en bit.


Elle kom hit på dan idag o hade med sig Kivi så hon fick springa runt lite. Är så mkt saker ch otrångt i hennes lägenhet, så där får hon bara vara lös i hallen. Här kan hon röra sig mer o Skruttan och hon leker o har sig så bra. Kivi kurrar och vibrerar hela hon när Skruttan kommer o det ser ut som dom pussas när dom nosar o markerar varandra.


Lite trött nu, ska surfa runt en stund och sen blir det sängen.





Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards