Mina ord och tankar

Alla inlägg den 9 mars 2014

Av Neta - 9 mars 2014 23:56

Vilken härlig helg det varit. Nu får det banne mig inte komma nån mer snö! Hörde att i stan har dom sopat gatorna redan. Vet att vi ett år då vi hade husvagnen i Siggis plockade vitsippor 27 mars, fortsätter det så här kan vi göra det i år. Blåsippor ska ha synts i lugna lägen redan och årets första huggorm också.


Igår var jag själv på dan då tjejerna o L var och träffade hans syster som bor i Spanien. Skönt att ha en "anledning" och slippa åka med utan dåligt samvete faktiskt   Hade lite huvudvärk, är lite förkyld, så när dom åkt så tog jag ett piller, tekoppen och tidningen o la mig i sängen igen. Somnar så klart och vaknade 12.... totalt utsvulten, hade ju bara druckit te   Behövde förmodligen den där sömnen för sen kände jag mig hyfsad.


 

Hittar den här lappen på köksbordet, man blir ju lite varm i hjärtat. C förstås!

Tog det ganska lugnt på em, va ju hur sugen som helst på att gå ut men Ma hade sina barn o barnbarn hemma då sonen fyllt i veckan. Dom hade varit på teatern kvällen före också o sett Cabaret med Sara Dawn Finer, ska också se den snart, har fått väldigt bra kritik.

Hade alltså inget sällskap och det blåste "from hell" så jag gick en sväng i trädgården bara.

Gjorde en sallad till kvällen och vid 18-tiden kom dom hem fullastade med cider, chips o godis som ingen orkade sen   åt ju mat och


  Den här, nån hallonmoussekaka, som dom också hade med sig, C igen då, tyckte vi skulle fira kvinnodagen. Den var löjligt liten men sååå god, lagom o dela på 4.

Igår var det förresten 27 år sedan Elle gick sina första steg. Kommer ihåg det eftersom det var på den dagen. Hon hade rosa (så klart) små Kavatskor med slejf, och det skedde i Bergsbrunna hos kompisar som vi besökte för deras dotter var nyfödd. Hon hade gått med lära gå-vagnen länge och tagit nåt steg men det här va typ 10 steg på en gång, för första gången.


Kollade på mello så klart, och blev nästan lite snopen när Sanna vann, min favvo va hon ju men det brukar liksom inte stämma. Verkar som de flesta vi känner också tyckt bäst om den. Va många statusar med "Rätt låt vann" på fejjan sen.

Lite elakt kan man ju då spekulera om det var frånvaron av robotar o fusk som......  


Idag var det ännu en dag med strålande sol men rätt mycket vind, 13 gr då tyckte Neta det var torkväder.


 

Rev ur sängarna o i med lakan och madrasstopparna i maskinen, torkade så bra ute, o den där doften sen.

Man blir ju sugen på, och jag erkänner att jag har gjort det också, att riva ut och tvätta om allt man har i linneskåpen för att få den där "torkat ute i friska luftendoften" i allt, sen städa skåpen med såpa och lägga in all väldoft....det är ju sånt jag kanske inte klarar så bra längre men men.


  Vet inte om jag ska använda mig av dom här tvättråden men....  


   

Krokusarna blommar och scillan är på G, C o jag tog en promenad så äntligen fick Grålle komma ut, vi letade vårtecken men det blåste så mkt så det blev bara typ runt Ramsjö och Ramsjö Backe.


  Nu ska jag krypa ner i den här väldoftande bädden, tro jag kommer att sova bra.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards