Mina ord och tankar

Alla inlägg den 26 april 2014

Av Neta - 26 april 2014 23:49


Vaknade sent idag, sov ända till 8.30 men tog det lugnt för C ville sova länge och dom andra stod ju på marknaden. Hade tänkt ta scootern dit jag också men tänkte om då jag memorerade vägen där knappt 2 bilar kan mötas och jag vet ju att det är kö flera km. Var ska jag då ta vägen utan cykelväg, nej det verkade inte så smart.

Jag åt lite frukt o så småningom kom hon upp o vi åt frukost.


Läser tidningen, slår upp familjesidan och där står dödsannonsen på en tjej som C o jag så sent som dagarna före påsk stod o pratade med uppe vid affären. Jag fick nog en smärre chock.

Hon hade precis gått hem efter ett långt yrkesliv o var lite glad för hon skulle få en hyfsad pension. Min son är hennes kusinbarn men vi har också setts ute genom åren då hon också gillade dans och vi hade samma orkestersmak.

Iom facebook och Björklingesidan har vi pratat lite då och då som sen ledde till att vi chattade en del också.

Hon ville hänga med på dagskryss nån gång då vi åkte o vi pratade lite om släkten på Johnnys pappas sida.

Hon bodde också granne med min systerdotter uppe i hyresområdet här och var släkt med hennes sambo med så vi skojade lite om att hon var involverad i min släkt på ett sätt utan att vara det alls egentligen.


Hon var alltså ett år yngre än mig och såg så fram emot ledigheten, att kunna rå om barnbarnen m.m

Det sägs att det finns en mening med allt men här har jag väldigt, väldigt svårt att förstå det. Trevlig, hjälpsam och verkade vara omtyckt av alla! Gick alldeles för tidigt!

 

Sov gott!

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards