Mina ord och tankar

Alla inlägg den 1 maj 2014

Av Neta - 1 maj 2014 15:59

Inte när 1 maj börjar så här


       

Första 2 bilderna är tagna vid midnatt, tredje har min kompis o granne Marie tagit från deras hus upp mot vår väg och den sista vid 11-tiden idag.

Nu är väl det mesta borta igen men var nog några som fick en chock då dom drog upp gardinerna i morse, bl.a min mamma :D

Valborg blev lite annorlunda, Forsränningen på TV, men det var inte så dumt faktiskt. Du fick ju närbilder på alla ekipage, namn på dom och vilka som åkte. Samt repris på alla krascher i Kvarnfallet.

Lite synd att dom inte filmade vid Islandsfallet också men å andra sidan är det inte många ekipage som det är något kvar av där, är ju några stora och en del dolda under vatten, stenar i ån på deras väg dit.

Blev ingen champangefrukost vid TVn heller

 

Men lite jordgubbar på ostmackan iaf.

Sen for vi iaf in, mötte upp lite löst folk   som saknade laddning. Åkte och köpte thaimat och hamnade i Universitetsparken, där vi lyssnade på ODs konsert.

       

Vi gick direkt dit och struntade i mösspåtagningen och inom 5 min från det vi kom vällde folk in. Champangekorkarna yrde i luften tror det var 3 som hamnade på och vid vår filt, alla hade skumpa o jordgubbar med och det är rena minglet där samtidigt som man lyssnar på Orphei Drängars vårkonsert. Inte många som står eller sitter där utan ett glas i handen.

Sen skulle vi hit hela gänget men L hämtade vår bil från hab till St Eriks torg så E o jag väntade in han där. Och vilken väntan, trodde jag skulle kissa på mig så mkt skrattade jag.

 

Orsaken var den här!

Ett typiskt Uppsaliensiskt studentspex. Men ni skulle se minerna på folk som gick förbi, först trodde dom nog inte riktigt på vad dom såg.   Sen när dom förstod vad det var så blev det skratt, jubel o så klart fotografering. Under de 30-40 min vi väntade på bilen så var det säkert 30 som fotade.

Tyvärr kom också renhållarna men tror även dom hade en kul dag på jobbet. Först tog dom bara varsin griptång men det gick inte!   Så det blev sopsäck och skyffel. Då såg vi också hur stor gäddan var, ur sopsäcken stack hela huvudet ut, den va alltså större än kommunens svarta säckar.

     

Ja sen blev det väldigt lugnt men med trevligt sällskap, en enkel 3-rätters med rosé, lite tv o lite spel.

Sillunchen idag blir sillamiddag för alla var så trötta, åt frukost vid lunch men strax är vi på det igen. Tv ikväll också, är visst nån gala.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards