Mina ord och tankar

Alla inlägg den 21 maj 2014

Av Neta - 21 maj 2014 23:31

Ja på hur allt ska gå....

Leif är utskriven och hemma med 6-8 v konvalecent framför sig då han också ska undvika att köra bil.

Men dom tyckte han kunde ta bussen hem idag, men syrran, som är sjuksköterska gick i taket och hämtade dom.

Tur var väl det för alla mediciner fanns ju inte på sjukhusapoteket så dom fick åka till ett annat också.

Förvånansvärt pigg också men kroknade tidigt ikväll.


Han har fått restriktioner ang mat m.m och redan satt sig på tvären -"Tänker minsann inte käka 17% ost"

Nähä får väl gömma osten varannan dag då.

Han som älskar vitt bröd och hatar allt vad fullkorn heter ska nu äta sånt i både pasta, ris och bröd.

Jippi.... eller inte.

Sockret i kaffet kan han inte sluta med, nädå....


Sen ska han promenera.... ja vore ju trevligt med sällskap iofs men jag tror vi får tjata hål i huvudet på han där också, gå näe.... man kan ju dansa på sin höjd ... ser ni synen framför er?   

Kanske skulle låna en hund....


Å hur farao ska vi klara att inte kunna ta oss till stan på 6-8 v? Ja han kanske gör det men inte jag.... har ju en del bokat men det är väl bara återbuda på det.


Hoppas jag kan få hem jord och växter så jag kan fixa på altan bara. Lastbil någon?

10 säckar, blandat jord och kogödsel brukar gå åt. 30-32 växter + tomat, paprika, gurka till växthuset, planteras och i år har nog inget överlevt av det jag har eftersom dom fortf står i garaget.

Men ska jag må bra måste jag få hem det iaf. Väggarna kommer att rasa över mig annars.


C börjar jobba på ett boende härute 1 juni, sommarvik. Han ska inte göra något och jag är begränsad, jippi!

Elle är här nu och kan väl stanna ett tag men redan nu har hon ont i sin fot varje kväll.


Matlådor från hemtjänsten, ducsha en gång i veckan och städ en gång i månaden. Inte så sugen på det......

Nejdå men hörde det är så, stackars gamlingar!

Maten kan jag nog fixa om den bara kommer hem med hjälp av tjejerna och duscha kan vi själva båda två. Städ o tvätt kommer väl falla på C och trädgården måste vi få hjälp med på nåt sätt.


Micke finns ju, han var här idag och tog bort vinterfönstren på altanen. Men han kan ju inte komma varje vecka.

Så mkt enklare det hade varit om vi bott i stan nu. Björklinge är fint på sommaren men annars ingen höjdare o bo i om man inte har småbarn. Påpassad som f-n. Alla vet allt om alla, så trött på det efter 27 år.

Jaja tar en sak i taget...




Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards