Mina ord och tankar

Alla inlägg den 8 juni 2014

Av Neta - 8 juni 2014 23:15

Idag var jag hur nära ett sammanbrott som helst, fixar inte denna elaka människa länge till.

Tycker han tacklat av lite igen också men men somliga straffas direkt.


Ljuset i mitt liv nu är utan tvekan tjejerna men vi börjar nog bli lite less på Björklinge nu, Elle stackarn vill så gärna stå på marknaden i Skyttorp på lörd och vi trodde alla det skulle gå bra men nu är vi inte lika säkra.


Hon har iaf med en rejäl portion envishet och lite hjälp äntligen fått ordning på sin altan. Parasollet är uppe och hon kan sitta där. Blommor både där och på trappen precis som hon vill. C och jag var förbi och inspekterade idag sen åkte vi och kollade var boendet C ska jobba på egentligen ligger, som hon sa "Jag kanske glömmer matlådan nån dag och då måste du kunna komma med den mamma!" Jaja   


På hemvägen åkte vi förbi Annas grav, fina Anna vi saknar henne så mycket. Så fort det gick, var ju inte länge sen du satt här på Cs studentfest och då visste varken du eller någon annan om din cancer.


Igår provade vi att göra en thaigryta med kyckling på kokosmjölk light, funkade bra men man får ju reda av lite ist.


 

Fräste kycklingstrimlor med ½ påse wokgrönsaker, pytsade i lite Vitlöks - och ingefärspasta, sambal, ostronsås och soja i kokosmjölken. Smakade av med fisksås.


 

Gjorde rostbiffstårta på nationaldagen


 

Den skulle se ut så här, men jag fixar inte att göra snygga mangoklyftor av färsk mango så jag strösslade tårtan med det ist och tog mandarinklyftor från burk och galiamelon också. Vacker blev den inte men sååå god. Tryck på bilden så ser ni receptet. Vi minskade dock kladdet lite och gör jag den igen ska jag ta mer syltlök i den fyllningen. Salt och peppar behövs också.


 

För ett tag sen tog en bil med båttrailer rondellen här i Björklinge lite för fort och det ville sig inte bättre än att båten gled av trailern och ner på åkern. Den klarade sig dock utan större skador.
Nu sitter den här skylten där....  

 

Haft några underbara dagar med sol igen, inte så urbota varmt dock.       

I morgon ska det bli fint också men sen sämre nån eller några dar igen. Skönt med bra dagar för då drar jag hemifrån!

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards